Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hjälp! Nu SKA jag lyckas!

Diskussion i 'Jag lyckades!' startad av Besatt2017, 7 januari 2017.

Tags: Add Tags
  1. Besatt2017

Besatt2017 Gäst

Ok, jag har flera betanm som försvinner nu iår rätt jämnt över hela året, det historiska skuldsaldot försvinner i april från min uc.

Ink ca 25k efter skatt/mån

4 barn 1 make

Har lån på 145k , dom dyraste är:

Wasa 2676kr/mån (37100kvar)
    Onea 940kr/mån (1 år 7550kr kvar sjuk ränta)
    Qliro 895kr/mån (20495kr)
    Billmate 777kr/mån (9435kr 1 år kvar)
    Swedbank 940kr/mån (30945kr kvar,billigaste ränta)
    Entercard kredit 230kr/mån (89340kr kvar limit 10.000)

Dom flesta är max 1.5 år kvar på, men jag vill betala bort dom snabbare, får dock inte ihop budgetten då

Nått tips?? Sagt upp ALLA prenumerationer odyl dvs onödiga kostnadr, bil måste jag ha (pendlar 16mil/dag 3 dagar/vecka, skurit ner på matkostnader genom att storhandla osv.

Ink 25000/mån
    Utg:18900/mån (bara räkningar,försäkring och lån)
    Matk:2000 (delar med maken så 4k sammanlagt)
    Bensin och bil : 2000k/mån

Sparande: folksam 500kr/mån dras samt som försäkringarna.

Vill helst klara detts utan samlingslån och gärna mindre än 1 år

2. Xon

Xon Gäst

Först av allt vill jag jag säga att det är jättebra gjort av dig att ta bort alla onödiga kostnader. Förutom amorteringar och räntor så är det just dessa utgifter som äter upp ekonomin enligt mig. Jättebra att du sparar pengar också för då slipper du låna mer om något skulle hända!

Rent realistiskt så blir det dock svårt att bli av med alla skulder på bara ett år. 145.000/12 månader ger en månadskostnad på ca 12.000kr. Det är exklusive räntor.

Det enda generella tipset jag kan ge om du skall lösa det är att öka din inkomst. Och det är ju som alla vet lättare sagt en gjort.

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 093
    Trofépoäng:
    1 027
    Jag antar att beloppet på entercard är felskrivet, du sitter illa till annars
    Kolla om ni kan byta till billigare elabbonemang? Billigatr försäkringar?
    Finns jämförelsetjänster på compricer och elskling.. har för mig att fortum har något erbjudande där dom rabatterar med 75 kr i månaden i ett år, vet ibte om erbjudandet finns kvar idag men.
    Sen i vilken ordning du ska betala av finns det gott om folk här som har idéer om. Absolut värt att lyssna på.

4. Desperat2017

Desperat2017 Gäst

Haha ja entercard ska vara 8930kr INTE 89340

5. Hmm

Hmm Gäst

Ta lån på Credway och Fortus utan UC och lös de dyraste krediterna?

Dela sidan