• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

F

Fairloooo

Gäst
Poäng: 0
Fick samtal var lite "för" ärlig.

Tycker ändå det är pinsamt,
Hon ställer frågor och avslutar med "då tar jag och vidarebefordrar dina uppgifter till" så nått med låneavdelningen eller så.

1 sekund efter samtalet avslutades fick jag besked att det vart avslag. Hon är nog två avdelningar själv tydligen.
Samma här
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Reklam för Holm bank, digitalt kreditkort dök upp i mitt flöde idag. De säger sig ta creditsafe.
Jag fick avslag med mediumbetyg hos creditsafe. App finns att ladda ner.

https://www.holmbank.se/
skulle trådens namn och kanske första inlägget kunna redigeras?
mitt eget fel, men jag trodde att dom bara tog Creditsafe, blev nu förvånad över att jag fick en kopia från Bisnode också, jag hade inte sökt skiten om jag visste att dom skulle ta Bisnode också, kanske därför som jag fick avslag från Fairlo nu
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 192
Mottagna reaktioner
906
Poäng
817
Någon som vet hur dem är efter att man har betalat deras från inkasso?
 
E

Ensamma mig

Gäst
Poäng: 0
Jag har återbetalat en gång via autogiro och när jag loggar in så står det att jag kan ansöka om ny kredit. Jag klickar på länken men får bara en blank sida. Jag har försökt upprepade gånger men det blir bara en blank sida. Jag har mejlar dem men får inte svar. Har ni råkat ut för samma? Vad är fel? Betyder blank sida avslag? Eller är det fel på min utrustning? Vad kan jag göra?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 013
Mottagna reaktioner
543
Poäng
597
Jag har återbetalat en gång via autogiro och när jag loggar in så står det att jag kan ansöka om ny kredit. Jag klickar på länken men får bara en blank sida. Jag har försökt upprepade gånger men det blir bara en blank sida. Jag har mejlar dem men får inte svar. Har ni råkat ut för samma? Vad är fel? Betyder blank sida avslag? Eller är det fel på min utrustning? Vad kan jag göra?
Jag tycker mestadels att det var slöseri på bisnode FF.
vardera gång jag fått upp att jag kan ansöka på nytt, snurrar den bara. När jag sedan mejlar dem har jag fått avslag.
 
E

Ensamma mig

Gäst
Poäng: 0
Jag bara undrar om det är tekniska problem jag ska felanmäla. Jag fattar att det är avslag men att mötas av en blank sida är irriterande.
 

Flugsvampen

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Augusti 2012
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Visa bilaga 1616
Så här? Så har det sett ut för mig länge nu men när jag trycker på "Ansök om kredit" blir det så här:
Visa bilaga 1617
Ja, precis, en helt vit skärm och inget mer händer. Så skulle inte säga att det "går att höja" bara för att det står så där i appen. Visst kan det vara så att det absolut inte går att höja innan den där knappen dyker upp men den är ingen garant för att man ens kan ansöka om höjning...
Visa bilaga 1616
Så här? Så har det sett ut för mig länge nu men när jag trycker på "Ansök om kredit" blir det så här:
Visa bilaga 1617
Ja, precis, en helt vit skärm och inget mer händer. Så skulle inte säga att det "går att höja" bara för att det står så där i appen. Visst kan det vara så att det absolut inte går att höja innan den där knappen dyker upp men den är ingen garant för att man ens kan ansöka om höjning...
Är det tekniskt fel eller ? Jag får samma men trots att jag mejlat dem bryr de sig inte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp