• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

Olyphant

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Juli 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Märkligt.
Pratat med fairlos kundtjänst vid flertalet tillfällen nu och de påstår det. Dock har jag inte hört det tidigare så jag är osäker.
Då bör dom upplysta om det på hemsidan. Tycker verkligen det låter sjukt konstigt. Va har dom med och göra om man sökt någon annanstans. Kreditupplysningen bör endast tas för att säkerhetställa att man inte dragit på sig anmärkningar. Men vem f*n vet vad dessa aktörer håller på med.. verkar ju ändras från dag till dag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917
Märkligt.
Pratat med fairlos kundtjänst vid flertalet tillfällen nu och de påstår det. Dock har jag inte hört det tidigare så jag är osäker.

Det kan säkert stämma men dom tog ingen på mig. Inte Holms heller igår.

Däremot vet jag att vissa aktörer, Förskottslön bland annat - Dom tar en upplysning per år bara. Även om du sen skulle låna 12 gånger till så tas det ingen ny upplysning.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Det kan säkert stämma men dom tog ingen på mig. Inte Holms heller igår.

Däremot vet jag att vissa aktörer, Förskottslön bland annat - Dom tar en upplysning per år bara. Även om du sen skulle låna 12 gånger till så tas det ingen ny upplysning.
Får hoppas att de inte tar en.
Dock har de flesta kunnat höja och jag anar att folk här haft fler än en förfrågningar hos andra företag hos bisnode senaste 3 månaderna....
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
582
Poäng
627
Då bör dom upplysta om det på hemsidan. Tycker verkligen det låter sjukt konstigt. Va har dom med och göra om man sökt någon annanstans. Kreditupplysningen bör endast tas för att säkerhetställa att man inte dragit på sig anmärkningar. Men vem f*n vet vad dessa aktörer håller på med.. verkar ju ändras från dag till dag
Håller med dig i viss mån.
Först sa de bara att det inte går om man dragit på sig skuldsaldo/anmärkning eller så.
Sen ändrade de sig till att man automatiskt får ett avslag om man har fler än en ansökningar senaste 3 månaderna hos andra företag. Sen sa de att det står på deras hemsida om detta men att det då står att man KAN bli beviljad en höjning om man har mer än en förfrågan senaste 3 månaderna. Som sagt luddigt...
Dock så är det ju lite så systemet funkar med kreditupplysningar rent generellt. Man ska ju helst inte ha dragit på sig så mycket från annat håll..det kan man ju ändå till viss del förstå.
 
Senast ändrad:

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Känns som företagen kan säga vad som helst till olika personer och det beror säkert mycket på vem man får prata med på kundtjänst. Men däremot borde ju informationen på hemsidorna vara glasklar för att undvika missförstånd. Samtidigt får man ju avgöra själv om man verkligen vill låna av dom här oseriösa företagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp