Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Holm bank, creditsafe. Har ni testat?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av CJ81, 15 augusti 2020.

1. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 5 507 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    8 479
    Trofépoäng:
    5 507
    Enligt lag av kundkännedom (KYC) måste vi känna våra kunder samt förhindra penningtvätt AML och finansiering av terrorismen (AntiMoneyLaundry och TF).

Med anledning av ovanstående har vi bett Er att skicka en kopia av Ert pass som föreskrivs i de Allmänna Transaktionsvillkoren och som är nödvändiga för Kundidentifiering.

Vi har inte erhållit kopian av Ert passtyvärr.

Med det här vi påminner Er vänligen skicka en kopia av Ert pass senast den 22.09.2020.

Detta förutsätter att business relation skulle kunna fortsätta mellan Er och Holm Bank AS.

I fall av Ni inte skickar kopia av Ert pass senast den 22.09.2020 har Holm Bank AS rätt att ensidigt säga upp Kortavtalet enligt Kortavtal klausyl 2.9.

Ni kan bortse från detta meddelande om Ni redan har skickat kopia av Ert pass.

2. Jägob Lögoinen

Jägob Lögoinen V.I.P - Trofépoäng: 206

Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    206
  3. Miapia74

Miapia74 Gäst

Hej!
    Jag har fått Mail om att de vill ha kopia på mitt pass. Mitt pass är inte giltigt längre och jag har mailat tillbaka hur jag kan ”verifiera” mig nu??
    Har körkort men vi får se vad de svarar. Detta Mail fick jag när jag frågade om jag kunde återbeta manuellt alt starta återbetalning tidigare eftersom det inte står någonting i appen.. (har inget o betala står det och är rädd att de ska bli försenat)

4. Alex86

Alex86 Medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Är i samma situation som dig. Bara nationellt Id kort. Måste skaffa pass annars kommer detta inte gå. Om man inte lämnar kopia på pass så kan dom avsluta ditt avtal och betala hela suman omgående.

Får alla detta mail.?

5. Miapia74

Miapia74 Gäst

”Tack för ditt meddelande.

Vi dock ber dig att skicka oss kopian av ditt nationalpassport, vänligen ansök om nytt pass. Vi väntar.

Med vänliga hälsningar

Anneliis”

Holm Bank Kundservice

vilka skojare. Skickade kopia på mitt körkort. Tänker inte bekosta tid och nytt pass för detta! Alternativt bad jag att de skulle skicka bet uppgifter så betalar jag in krediten till fullo.

6. Alex86

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1

Skit jag såg holm bank som en räddning ..fan kan inte betala hela skulden på 10.000kr ni som har fått 30.000 och visaa 50.000 hur har ni tänkt..vad är eran plan b?

Är det något som har skickat?

7. Dukemo

Dukemo Kunnig medlem - Trofépoäng: 286

Mottagna gillanden:
    116
    Trofépoäng:
    286
    Jag har inte fått något mail, jag aktiverade dock autogiro direkt första dagen och kontrollerade detta med dom. Har ni som fått mailet också gjort det? Tänker om dom ser mig som mindre risk pga detta.

8. Alex86

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hmm..tror inte det. Alla kommer få detta mail jag fick mailen idag 17 dagar efter jag gjorde ansökan. Har du använt dig av betalo? Kan vara så att om man har använt betalo som är inte auktoriserad från holmbanken. Eftersom dom vill att du använder deras kredit för online köp

9. Dukemo

Dukemo Kunnig medlem - Trofépoäng: 286

Mottagna gillanden:
    116
    Trofépoäng:
    286
    Hmm, vi får väl se antar jag. Imorgon är det en månad sedan jag skaffade krediten och använde den. Jag använde Betalo i två svängar.

10. Nitro

Nitro Viktig medlem - Trofépoäng: 91

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    91
    Vad är risken med att skicka kopia på pass? Ingen som gjort det än?

Dela sidan