• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Visa bilaga 1616
Så här? Så har det sett ut för mig länge nu men när jag trycker på "Ansök om kredit" blir det så här:
Visa bilaga 1617
Ja, precis, en helt vit skärm och inget mer händer. Så skulle inte säga att det "går att höja" bara för att det står så där i appen. Visst kan det vara så att det absolut inte går att höja innan den där knappen dyker upp men den är ingen garant för att man ens kan ansöka om höjning...
Nu frågade hen iofs vart man ser om de går att höja. Vilket de gör i appen om man loggar in :)
Sen vet jag att de vart problem för många, men har läst mig till att man kan ringa kundtjänst för att ev få hjälp (om de är så hjälpsamma är väl en annan fråga). Andra har tagit bort appen och laddat ner den typ 5-6 gånger för att ha fått de och fungerat.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Fick ett mail enligt nedan:


”Hej!

Glöm inte att kolla in Holm-appen, vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit.”

Antar att det är ett automatiskt genererat meddelande och inget faktiskt erbjudande om att höja?
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Fick ett mail enligt nedan:


”Hej!

Glöm inte att kolla in Holm-appen, vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit.”

Antar att det är ett automatiskt genererat meddelande och inget faktiskt erbjudande om att höja?
Det är ett automatiskt utskick.
 

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Fick ett mail enligt nedan:


”Hej!

Glöm inte att kolla in Holm-appen, vi ska meddela dig där om du kan ansöka om ny kredit och se om du är berättigad till extra limit.”

Antar att det är ett automatiskt genererat meddelande och inget faktiskt erbjudande om att höja?
Jag fick samma mejl. Men när jag loggar in finns ingen möjlighet till att utöka?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
24:e juni fick jag upp i appen att jag kunde ansöka ny kredit då min offert inte var aktiv.
ansökte men blev avslag, nu har jag fått det igen …
Man vill ju typ ansöka, samtidigt som man slösar en jäkla massa bisnode på de här företaget verkar det som…
Tror jag skiter i det faktiskt, känns ologiskt att jag skulle få höja nu om ja inte fick det för 2 veckor sen.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 786
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Otroligt alltså, sambon har varit inne varje dag i 1,5-2 månader nu sedan de blivit lite mer generösa med erbjudande om utökad kredit. Men icke sa nicke...förstår inte hur vissa blir erbjudna hela tiden medan hon som varit i tid 10 månader och med ganska bra förutsättningar inte blir det.
Jag själv har fått höja en gång och det var ändå ganska så direkt.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 568
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 527
Otroligt alltså, sambon har varit inne varje dag i 1,5-2 månader nu sedan de blivit lite mer generösa med erbjudande om utökad kredit. Men icke sa nicke...förstår inte hur vissa blir erbjudna hela tiden medan hon som varit i tid 10 månader och med ganska bra förutsättningar inte blir det.
Jag själv har fått höja en gång och det var ändå ganska så direkt.
Verkar som hon har för "bra" kreditvärdighet för att ens få erbjudandet. :axelryck: Jag dubbelkollade nu och kunde höja förra veckan, drog en chansning men blev avslag. Nu idag kom det upp igen att min offert inte är aktiv och att jag kan ansöka på nytt.. fattar inte varför man får sånt erbjudande varje vecka om de ändå blir avslag..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp