• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om Holm Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Till er som har problem så ring dom och säg att ni inte kan ansöka. Då brukar de skicka en ny ansökan. Jag klagade till dom när inget hände när man följde länken. Så deras ”IT” skicka en helt ny ansökan som starta så fort man logga in.
 

skulden

Viktig medlem
Poäng: 22
Blev medlem
12 Februari 2015
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
4
Poäng
22
Jag sökte kredit på Holm bank. Fick samtal att jag skulle skicka in kopia på giltigt id handling. Tog kopia på mitt körkort då mitt pass gått ut men det godkändes inte. Varför godkänner dom inte ett svenskt giltigt körkort? Man kan ju identifiera sig överallt annars med det? Dessutom loggar man ju in med bank id när man söker så jag förstår inte varför dom behöver kopia på id handling?
 
H

Holmes

Gäst
Poäng: 0
Tyst som i graven kring Holm bank. Har de slutar/pausat sin utlåning tro? Jag har själv ett lån på 60.000:- men har inte fått ngt nytt erbjudande sedan januari i år. Trots väldigt goda förutsättningar…
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Tyst som i graven kring Holm bank. Har de slutar/pausat sin utlåning tro? Jag har själv ett lån på 60.000:- men har inte fått ngt nytt erbjudande sedan januari i år. Trots väldigt goda förutsättningar…
Fick erbjudande för ett litet tag sedan, men efter de ringt så gav de avslag. Har 30 000 just nu, men verkar svårt få höjt över det.
 

Nelyh

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
Tyst som i graven kring Holm bank. Har de slutar/pausat sin utlåning tro? Jag har själv ett lån på 60.000:- men har inte fått ngt nytt erbjudande sedan januari i år. Trots väldigt goda förutsättningar…
Vilka förutsättningar har du för 60000?
 

Nelyh

Kunnig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
40
Poäng
167
Drygt 700.000 i årsinkomst, mycket hög på Creditsafe och 8 på Bisnode (tror det var en 2:a när kopian kom). I Bisnodes system finns mer att önska…
Kan tycka att du borde ha god chans på deras högsta. Fina förutsättningar :)

Men ingenting är logiskt med Holm. Slumpen som avgör.....
 

Onelastspin

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
11 Januari 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Från att ha haft knappen "Ansök om kredit" i flera månader (men inte gått att trycka på, blir bara "vit skärm"). Så har jag från och med idag "Starta återbetalningar nu" igen. Någon mer? Tänker att de kanske har buggfixat, att när jag fick "ansök om kredit" och det blev vit skärm så var det för att jag egentligen inte hade möjlighet att höja. Och nu får jag den skärmen jag borde fått hela tiden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp