• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Jag kommer att få tillbaka ca 4000 från Skatteverket i April. Jag tror mig ha rätt till mera, men jag kommer att svälja det eftersom jag misstänker att det kan vara en fördel senare att inte ha större kapitalunderskott i de officiella pappren. Om jag hade fått kvarskatt skulle jag nog ha resonerat annorlunda.

Jag har ännu inte fått svar på om jag fått lägenheten jag tackade ja till förut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Fick svar igår från Poseidon. Får inte lägenheten jag tackat ja till - den gick till en annan sökande. Suck. Får väl se positivt ändå att jag kom ifråga, vilket säger att det kanske inte är omöjligt att komma ifråga för flera - och att en av dessa går till mig. Å andra sidan, i dessa tider är det många som vill byta ut sina dyra nyproducerade lägenheter mot bostäder i det äldre beståndet.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Jag fick ett förskott från min arbetsgivare tidigare, och i April ska jag döda den skulden. Jag ser fram mot det. Man behöver lite positiv feedback ibland.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Vi har haft så underbart väder här i Götatrakterna att jag gick en lång väg runt Askimsområdet ut mot havet och slutade min bortvandring på en sten på stranden med en termos kaffe.

Det finns bra dagar ibland, även fast man sitter i skuldträsket. Det finns det.

Efter det gick jag lika lång väg tillbaka, och det var lika fint det.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Vi har haft så underbart väder här i Götatrakterna att jag gick en lång väg runt Askimsområdet ut mot havet och slutade min bortvandring på en sten på stranden med en termos kaffe.

Det finns bra dagar ibland, även fast man sitter i skuldträsket. Det finns det.

Efter det gick jag lika lång väg tillbaka, och det var lika fint det.
Håller med till fullo allt handlar inte om pengar utan livet kan vara fint i det som är gratis.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Idag fick jag min skatteåterbäring. Jag är lite tveksam om jag ska återbetala förskottet till jobbet (och minska månadskostnaderna med 500) eller om jag ska fylla på min buffert som ännu inte är var jag vill att den ska vara. Jag vill ha 10k som buffert, ifall något händer. Jag har ca 4k nu. Om jag lägger skatteåterbäringen till bufferten så går den upp till 8k.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Idag fick jag min skatteåterbäring. Jag är lite tveksam om jag ska återbetala förskottet till jobbet (och minska månadskostnaderna med 500) eller om jag ska fylla på min buffert som ännu inte är var jag vill att den ska vara. Jag vill ha 10k som buffert, ifall något händer. Jag har ca 4k nu. Om jag lägger skatteåterbäringen till bufferten så går den upp till 8k.
Jag skulle lagt i bufferten förutsatt att du har den på konto med sparränta och fortsätta betala 5- hundringen. På sparkonto med 2,5% tjänar du ca 200 kr i månaden
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Jag skulle lagt i bufferten förutsatt att du har den på konto med sparränta och fortsätta betala 5- hundringen. På sparkonto med 2,5% tjänar du ca 200 kr i månaden
Du menar 200kr per år… annars hade det varit en fantastisk avkastning.
Jag tycker tvärtom. Betala tillbaka förskott och minska dina fasta månadskostnader. Lägg dessa 500kr på buffert konto. Bästa man kan göra är att se över sina fasta utgifter och om utrymme finns spara.
 

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
305
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Du menar 200kr per år… annars hade det varit en fantastisk avkastning.
Jag tycker tvärtom. Betala tillbaka förskott och minska dina fasta månadskostnader. Lägg dessa 500kr på buffert konto. Bästa man kan göra är att se över sina fasta utgifter och om utrymme finns spara.
Nu när jag ser det så låter det ju rimligare att göra som du beskriver
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp