• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hot om stämning ...

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Idag öppnade jag mitt 4:e inkasso krav som kom i torsdags... Det kom från Legalls Inkasso bifirma till Sileo Kapital AB...
Det är första gången som jag kan utläsa följande: "med rättsliga åtgärder avses ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten eller ansökan om stämning till Domstol".

VAAAA??? Kan dom stämma mig i domstol? Kan jag åka i fängelse... Herre jösses, vad menar dom?? Jag trodde jag skulle ramla av pinnen nu när jag läste detta... :(
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Idag öppnade jag mitt 4:e inkasso krav som kom i torsdags... Det kom från Legalls Inkasso bifirma till Sileo Kapital AB...
Det är första gången som jag kan utläsa följande: "med rättsliga åtgärder avses ansökan om betalningsföreläggande till Kronofogdemyndigheten eller ansökan om stämning till Domstol".

VAAAA??? Kan dom stämma mig i domstol? Kan jag åka i fängelse... Herre jösses, vad menar dom?? Jag trodde jag skulle ramla av pinnen nu när jag läste detta... :(
Jag tror de menar om du motsätter dig skulden så kan det gå vidare till domstol. Du kan vara lugn. Jag var även inne och tittade på deras sida och tyckte de verkade hjälpsamma. Vilken skuld går till dem?(om du vill berätta?) jag har aldrig hört talas om dem
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Absolut kan dom göra det.
Att stämma någon innebär ju i princip att man ska reda ut frågan i domstol
Fängelse är inte något som kan komma av en skuld.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Tackar för svar i frågan.. Klarna har anlitat detta bolag.

Ja, skogsmulle. Dom verkar ödmjuka, men för mig spelar det dessvärre ingen roll...mitt skuldberg är fööör stort ! Jag har tvingats släppa allt :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Stämning går man på direkt om det råder tvist om fordran, om du hört av dig och sagt att du inte är skyldig klarna något, eller att räntan eller något är fel. vill dom ändå ha det fastställt så blir det en domstolsfråga
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Stämning går man på direkt om det råder tvist om fordran, om du hört av dig och sagt att du inte är skyldig klarna något, eller att räntan eller något är fel. vill dom ändå ha det fastställt så blir det en domstolsfråga

Här råder ingen tvist...iallafall inte från min sida... Jag är fullt införstådd med min skuld hos dom...
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Tackar för svar i frågan.. Klarna har anlitat detta bolag.

Ja, skogsmulle. Dom verkar ödmjuka, men för mig spelar det dessvärre ingen roll...mitt skuldberg är fööör stort ! Jag har tvingats släppa allt :(
Ja jag har förstått att du har en jobbig period framför dig. Men det kommer alltid en gryning efter skymningen... hörde det på tv idag. Lät så hoppfullt
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Ja jag har förstått att du har en jobbig period framför dig. Men det kommer alltid en gryning efter skymningen... hörde det på tv idag. Lät så hoppfullt

Jaaa, så är det...dessvärre... skammen och ångesten är påtaglig ! Känner att jag börjat festa/dricka fööör mycket på senare tid...alltför att hantera den ångest som jag dagligdags genomlever...
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Jaaa, så är det...dessvärre... skammen och ångesten är påtaglig ! Känner att jag börjat festa/dricka fööör mycket på senare tid...alltför att hantera den ångest som jag dagligdags genomlever...
Ja jag förstår precis vad du går igenom. Jag kan känna ibland att jag är väldigt ensam(alla runt om verkar ha det så bra) och så skäms jag ibland. Men då brukar jag tänka att det är inte mitt fel att jag blev sjuk, separation, arbetslös ett halvår( det räckte för att paja mycket) mm. Och sen tror jag att många sätter upp en fasad. Skönt att det här forumet finns..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp