• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur bäst sälja kläder

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Hej,

Jag har en massa märkeskläder jag vill sälja och undrar om någon har erfarenhet av hur/var man gör detta för att få så bra betalt som möjligt för dem.

Lämnade en del till en "finare" second hand idag och blev chockad över priserna. Säljaren skulle få 45% av försäljningspriset och sett till vad hon skrev ner att jag skulle få så avsåg hon sälja en Greta klänning som använts en gång för 520 kr, en oanvänd (lappen kvar) Hugo Boss top i silke för 310 kr etc.

Om allt säljs får jag totalt drygt 900 för kläder som köpts för närmare 10 000 kr, allt i nyskick.

Jag har ingen koll alls på second hand marknaden men, är det verkligen så billigt att handla second hand? Om inte, har ni några tips om var på nätet jag bäst och enklast säljer resterande?

Och ni som har vana av att sälja, hur tänker ni kring färg/säsong? Damen jag sålde till idag ville inte ha något svart/grått pga årstiden. Jag har många lätta, svarta klänningar som jag ser som sommarklänning, gör jag bäst i att vänta med att sälja allt mörkt till hösten?

Alla tips mottages med tacksamhet:)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297

Tackar! Har kollat runt lite och de, blocket och sellpy känns alla som alternativ. Är tradera att föredra utifrån din erfarenhet eller är det lite strunt samma vilken man väljer?

Gissar utifrån dagens erfarenhet att nätet kanske generellt är bättre än fysiska butiker.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Tackar! Har kollat runt lite och de, blocket och sellpy känns alla som alternativ. Är tradera att föredra utifrån din erfarenhet eller är det lite strunt samma vilken man väljer?

Gissar utifrån dagens erfarenhet att nätet kanske generellt är bättre än fysiska butiker.

Ta tradera. Där kan du även sätta ett pris utifrån vad du själv tycker.
Sellpy är jäkligt bra att köpa ifrån, men sälja vetefasiken. Jag använde dom för många år sedan och då var även märkeskläder med i påsen jag skickade till dom. Men dessa sattes ut för 50kr och såldes för 200lappen. Men var värd bra mycket mer.
Har man otur så kan dom anse att det man skickat inte håller måttet och slängs eller återanvänds. Så dessa får man ingenting för.

Så är man köpare kan man göra tokfynd. Men som säljare så är det bäst du lägger ut själv på Tradera med utgångspriset vad du är villig att släppa det för. :)
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Ta tradera. Där kan du även sätta ett pris utifrån vad du själv tycker.
Sellpy är jäkligt bra att köpa ifrån, men sälja vetefasiken. Jag använde dom för många år sedan och då var även märkeskläder med i påsen jag skickade till dom. Men dessa sattes ut för 50kr och såldes för 200lappen. Men var värd bra mycket mer.
Har man otur så kan dom anse att det man skickat inte håller måttet och slängs eller återanvänds. Så dessa får man ingenting för.

Så är man köpare kan man göra tokfynd. Men som säljare så är det bäst du lägger ut själv på Tradera med utgångspriset vad du är villig att släppa det för. :)

Kanon, tusen tack för informativt svar!
Jag kör på tradera då. Och önskar att jag insett vilka klipp man kan göra genom att köpa begagnat när jag fortfarande var i shoppingtagen
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Kanon, tusen tack för informativt svar!
Jag kör på tradera då. Och önskar att jag insett vilka klipp man kan göra genom att köpa begagnat när jag fortfarande var i shoppingtagen

Gör det. :) Där kan du även lägga ut ett startpris, men om det inte kommer upp i den summan du vill sälja för så blir det inte sålt.
Ja, faktiskt. Även loppisar är kanon att gå på och köpa billigt. 95% av alla mina klädinköp senaste åren är genom tradera och sådana sidor.
Som nu tex så kan man hitta fina vinterjackor och vinterkängor superbilligt.

Visst, inte jättepepp att sitta och buda hem vintersaker när sommaren närmar sig men ekonomin kommer tacka en när vintern sen kommer =)

Lycka till med försäljningarna och hoppas du får det du vill ha! :vinnare:
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Har funderat på ett gratis köp och sälj här. Frågan är dock hur man får det någorlunda säkert utan scams.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 260
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Då röjer man väl samtidigt sin identitet?

Ja så kommer det antagligen bli. Som med hjälp en medlem tråden. Kan dock finnas alternativ där när jag tänker på det, så det bara är mellan köparen och säljaren i alla fall. Tex genom ett nytt konto som vip kan få.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Gör det. :) Där kan du även lägga ut ett startpris, men om det inte kommer upp i den summan du vill sälja för så blir det inte sålt.
Ja, faktiskt. Även loppisar är kanon att gå på och köpa billigt. 95% av alla mina klädinköp senaste åren är genom tradera och sådana sidor.
Som nu tex så kan man hitta fina vinterjackor och vinterkängor superbilligt.

Visst, inte jättepepp att sitta och buda hem vintersaker när sommaren närmar sig men ekonomin kommer tacka en när vintern sen kommer =)

Lycka till med försäljningarna och hoppas du får det du vill ha! :vinnare:

Du är en makalöst hjälpsam, positiv och uppmuntrande person må jag säga Såväl i denna som andra trådar har jag med ett leende läst dina inlägg.

Jag har belagt mig själv med totalt köpförbud för närvarande (undantaget mat och hygienartiklar såklart) men ska definitivt ta med mig tipset om att handla "utanför säsong" framöver.
Tänker att det rent av KAN vara lite pepp att handla vintersaker på våren när man försöker återta kontrollen över sin ekonomi dessutom? Känslan av att göra klipp genom sin goda framförhållning bör vara peppande..

Tack än en gång för hjälpen, här ska fotas och skrivas annomser så det står härliga till ikväll
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp