• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur bra kreditbetyg kan man få med missbrukad kontokredit?

Fixaekonomin

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Mars 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!

Jag håller sedan 6 månader tillbaka på att ordna upp min ekonomi som hade spårat ur.

Mitt kreditbetyg är 23.

Jag har en missbrukat kontokredit som försvinner augusti 2024 (uppkom augusti 2022).

Jag har 8 kreditförfrågningar. Dessa försvinner mellan mars och augusti 2023.
1 försvinner i mars.
1 försvinner i maj.
1 i juni.
1 i juli.
4 stycken försvinner augusti 2023.

Jag har en årsinkomst på 570 000 kr (fast jobb sedan många år och ökad lön i år).

Jag har ett bolån 2 200 000 kr.

Jag har ett banklån/samlingslån på 170 000 kr.

Kontokredit 1300 kr (den är avbetald nästa månad).

Inga avbetalningar.

Mitt bolån är hos Bluestep och jag vill få ner mitt kreditbetyg så pass mycket att jag kan flytta lånet till en bank med bättre ränta.

När tror ni att mitt kreditbetyg kan förbättras? Kan jag komma ner till typ 3 eller 2 trots missbrukad kredit? Måste jag vänta tills augusti 2024 när min anmärkning för missbrukad kontokredit försvinner eller kan den förbättras redan nu under våren eller i augusti 2023 när alla mina kreditupplysningar är borta? Vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Du ska absolut vänta tills din missbrukade kredit inte syns längre, det är den värsta anmärkningen hade jag jobbat på bank så hade jag inte beviljat något lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp