• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur hade ni gjort?? Skuldsanering...

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hej på er!
Tänkte dela med mig hur jag planerar framåt och om min plan är helt åt skogen..?
Är i läget att nosa på tanken hur det vore att släppa allt och kanske inom ngr år kunna bli skuldfri genom skuldsanering.
MEN.. så tar kämpatakten tag i mig och för hel- te, du borde fixa detta!
De senaste åren har jag dribblat för att få bättre lån/ samlingslån, varit naiv och tänkt ganska så säkert att mina sms lån kan jag ha ett par månader för kommer ju kunna samla inom snart. Nu gick ju inte det så, bankerna har blivit hårdare men sen har jag tot belåning på 1,3 m i blanco och krediter!

Inatt satt jag och läste runt, var inne på KFM hemsida. Vid löneutmätning skulle jag bet ca 19 tkr/ m
Jag jämkar och får ut tot mellan 42-44 tkr/så bra ink. Min tanke är och varit senaste att leva och betala som om jag haft utmätning, dvs betala in 19 tkr under ett par månader för snabb angripning.
Har i nuläget inga betalningsanmärkningar el ngt hos inkasso.

Bilden ser ut följande:
Blanco lån tot 7 st = 1306000.
Krediter 4 tot 68 tkr
Billån 97 tkr- värd ca 140 t så kommer sälja denna och betala in rest på krediter.
Sms-lån tot 115 tkr ca- dessa kostar ju såklart mest o odrägligt mkt= ca 13 tkr i mån. Så egentligen borde dessa fokuseras på först med tanke på kostnaden.
Har kommit till insikt att jag inte kommer ha en chans till samla lån på säkert närmsta två åren eller före mina lån är under 1,2 m ca ( då dubbel belåning mot inkomst) men kanske helst under miljonen.?
Inkomst ca 600 tkr/ år
Nu 18% betyg( maxade krediter)
7 ff( 2 bort slutet av juli nu)
Först arbetade jag för och trodde att jag ev kunde ha en chans i höst om krediterna nästan nollas och betyget går ner men tror inte det längre..

Hur hade ni gjort?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Jag hade 2 månader avsatt maximalt till att "nolla" alla SMS-lån du har. Det kommer ge dig 13.000 över att senare jobba med.

Så två månader - ta betalnignsfria månader hos alla blancolån och dylikt, lev snålt etc. Försök att bli av med dom på 2-3 månader. Så du bara har kvar Blanco.

Sen efter det hade jag istället använt dom 13.000 på att få bort krediterna med,
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Tack @Terry_ för svar! Ja det känns som en bra och aktiv plan så det händer ngt! Måste bli en förändring.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp