Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hittar jag mina lån?!

Jag har noll koll på mina skulder, har släppt allt till kronofogden för några år sedan, har ingen löneutmätning pga av låg inkomst.
sökte skuldsanering nyligen skrev inte till om jag hade fler skulder just då trodde jag inte det.
men har nu insett att flera lånebolag dragit tillbaka sina lån från kronofogden,
Hur sjutton ska jag ha koll på vart alla mina lån finns?? antar att allt måste med annars finns väl dom skulderna kvar sen om jag nu skulle få skuldsanering..
snälla hjälp mig med råd
Tack!

Jag har noll koll på mina skulder, har släppt allt till kronofogden för några år sedan, har ingen löneutmätning pga av låg inkomst.
sökte skuldsanering nyligen skrev inte till om jag hade fler skulder just då trodde jag inte det.
men har nu insett att flera lånebolag dragit tillbaka sina lån från kronofogden,
Hur sjutton ska jag ha koll på vart alla mina lån finns?? antar att allt måste med annars finns väl dom skulderna kvar sen om jag nu skulle få skuldsanering..
snälla hjälp mig med råd
Tack!
Kostar kring 500kr per år att ligga i rullarna på kronofogden för företagen, skulden finns men om dom inte får in några pengar så är det ju en kostnad för företagen därför dom drar tillbaka det.

När du får inledande så kommer bolagen få en visstid att komma in med skulder som du inte tagit upp, gör så gott du kan.

Om företagen inte kommer in med skulder innan du får ett beslut så kommer dom inte få delta i skuldsanering och den skuld du hade hos dom finns inte längre. Så du behöver inte vara orolig ur den synpunkten.

Har du även haft utmätning ett tag så har förmodligen skulder sålts runt lite så din skuld där du väl tog den behöver inte vara hos dom längre. Men ansvaret ligger på företagen inte hos dig.

Du tar med allt du kan komma på. Sen om du får inledande o ditt namn då hamnar i POIT så är det upp till dom du har skulder hos att anmäla dessa till skusan. Alla skulder som uppstått innan inledande, oavsett om de kommit med i saneringen el inte ingår i saneringen.

Med ingår i saneringen menar jag att de kommer inte att kunna komma sen o kräva dej på pengar. Men de kommer heller inte få pengar från din sanering då de inte anmält skulden.

Det är ingen fara om du inte får med alla då det oftast löser sig då dina borgenärer inkommer efter poit.

Något centralt register för skulder finns inte längre, fram till typ 2008 såg man i deklarationen.
Som någon skrev ska borgenärerna bevaka poit.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp