Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hur kommer min UC påverkas

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av Krille123, 6 oktober 2018.

1. Krille123

Krille123 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Sålde min bostadsrätt och betalade in 20000 på mitt enda kreditkort den 1:a Oktober i år. Har för närvarande en riskprognos på 6,49%, 4 förfrågningar 1 som försvinner i november (den var från när jag köpte en ny kökslucka på avbetalning hos IKEA...) Inga lån. Inkomst av tjänst är 121000 förra året (var student) och underskott av kapital 12900. Hur tror ni att min prognos kommer att ändras? Ska nämligen söka nytt lånelöfte snart.

2. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    351
    Trofépoäng:
    496
    Hur stor kredit på kreditkortet har du och är det nollat nu? Du vet väl att skedde allt detta den 1 okt så syns det inte förrän i mitten av november.

3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 948
    Trofépoäng:
    967
    Det är svårt att spekulera i egentligen.
    Du har en extremt låg inkomst. Även om du var student så är ju faktiskt din UC baserad på det och UC vet inte om din inkomst är ifrån CSN eller ett jobb när ditt betyg sätts.
    Du har i övrigt jättebra förutsättningar med i princip inga förfrågningar och inga lån. Inte heller anmärkningar.

Men med en inkomst som är i snitt 10.000 kr per månad så lär det kanske spöka lite.
    Jag vet inte om du med hjälp utav ett arbetsintyg och kanske lönespecifikationer kan vända dig direkt till din bank?

4. Krille123

Krille123 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Krediten är på 20000, tänkte avsluta den, men jag har hört att det också kan öka UC? Jag har bokat möte med en ny bank nästa vecka, förhoppningsvis tar dom inte en UC på en gång... Har dock ett lånelöfte från danske som jag inte alls förstår mig på, och jag har varit i kontakt med min bankman där som förklarar mitt låga lånelöfte med att jag betalar tillbaka till CSN och att min inkomst förra året var låg. Hon ser inte heller att min ob (som jag får 3-5000 extra inkomst för) är någonting som kan räknas in, även fast att jag har skickat in ett antal lönespecar som bevisar det. Kan tillägga att jag är fast anställd. Jag kommer ju byta bank, men har ju inget lånelöfte därifrån det är därför jag tänkte vänta tills nästa UC kommer.

5. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 948
    Trofépoäng:
    967
    Jag har också förstått det som att Danske Bank bara räknar den fasta lönen vid inkomst och inte bonusar,mertimmar och OB.
    Jag ringde dom om just detta faktiskt.

6. Krille123

Krille123 Ny medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det är jättekonstigt ju! Minst 3000 som försvinner i deras "kalkyl". Svarade dom dig eller? Till mig har dom sagt att dom vill ha en skriftlig information om ob:n man tjänar (lönespecar räknas inte). Har frågat facket om detta faktiskt, men dom har inte svarat än.

Dela sidan