Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge måste jag vänta..?

Hejsan. Ska inte dra hela mitt historik det skulle ta väldigt lång tid. I alla fall. Jag hade för en tid sedan prick 50 betanmärkningar (dont ask). Har haft löningutmätning och hade skuldsaldo i ett par år.

Skuldsaldot försvann i september 2014 och jag har skött mig så gott jag kunnat. Anmärkningar börjar försvinna sakta men säkert och vid månadsskiftet är det "bara" 11 kvar. Ytterligaere nio försvinner i mars 2016. Tyvärr fick jag en 2014 och en nu i april, båda TV-avgifter... Jag har i alla fall inga aktiva skulder hos några lånebolag, inga förfrågningar på över ett år och en inkomst på drygt 350 000.

Vardagsekonomin funnkar men mitt problem är att jag har privata skulder som jag har tvingats skjuta upp och skjuta upp och skjuta upp på senrae år.. Totalt närmare 200.000 och på sätt och viss stressar dessa skulder mig mer än tidigare jävla sms-lån. Dumt nog har jag inte varit riktigt ärlig (inte så kul att erkänna att man lever på existensminimum för "halvnära" kompisar) och det har skapat press. Jo jag vet: "säg sanningen" men det är inte så jäkla lätt när man har kommit med halvvita lögner i några år.

Min plan har varit att ta ett "vettigt" banklån på ca 100.000 när jag får möjlighet. Skulle kännas betydligt bättre än de privata skulderna, som går långsamt att jobba bort.

När tror ni att jag kan söka ett vettigt lån med mina förutsättningar? Måste jag rentav vänta till den allra sista betanmärkningen försvinner...?

Mvh KJ

Oj vad tufft! Förstår att de privata lånen tär, jag har också privata lån som jag inte kan börja betala tillbaka än trots att hade lovat ngt annat men situationen blev lite värre så de privata lånen fick vänta men jag förstår känslan. Två av mina vänner hörde av sig och undrade när jag skulle betala tillbaka och först fick jag panik och tänkte att nu är de sura och nu är det kört men jag förklarade att jag inte har glömt eller struntat utan har verkligen ingen möjlighet att börja betala av än så då sa båda att de förstår och att de bara ville kolla läget och att jag får betala när jag kan.
Väldigt surt att Tv avgifterna gett dig anmärkning men å andra sidan är det inga stora summor (en del långivare tittar på det).
Det du kan göra är att välja ut några långivare och kolla hur de ställer sig till anmärkningar, en del beviljar lån om anmärkningen inte är nyare än 6 månader andra beviljar lån med anmärkning så det bästa är att kolla runt och ringa innan du ansöker så du inte får onödiga ff.

alternativt (som jag skulle gjort) ta en titt på de privata lånen och fundera vilka av dem vännerna kan vänta lite till och vilka du måste börja betala av till. Att låna för att betala tillbaka blir dyrare. Om man inte absolut måste låna så är det bättre att låta bli (och spara lånemöjligheten till när det är en riktig kris).

Hur som helst bra kämpat med ekonomin!

ETt på så pass mycket som 100k med anmärkningar, jag tänker eventuellt bluestep?
En alternativ lösning, om du vill få problemet ur världen lite fortare, men som inte ger dig någon bättre kreditscoring på en stund, men o andra sidan så är du 2 år och 8 månader bort ändå, vore att ta ett snack med dina privata långivare, förklara läget, och be dom att skicka sin skuld till kronofogden. Du får en anmärkning, får skuldsaldo, får utmätning, med din lön borde det mätas ut så pass mycket att du borde vara fri på 6-7 månader om allt ligger för indrivning..
Okonventionell lösning, men kan vara värt att klura på.
Lars

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp