Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket kan jag låna?

Hej!

Jag vet att denna fråga är svår att besvara, men jag provar ändå. Jag behöver ta ett så stort blancolån som möjligt och undrar därför hur mycket jag vågar ansöka om. Vill inte riskera att få avslag och därmed försämra mitt kreditbetyg. Mitt kreditbetyg är 0.9% och min inkomst ligger på 150k om året. Jag får ut 10.5k/mån efter skatt. Har en hyresrätt på 4.1k per månad och övriga fasta utgifter på runt 300:-. Inga andra lån. Jag bryr mig inte om vad jag får för ränta och betalar gärna tillbaka över en så lång period som möjligt (12-15 år).

Finns det någon som vågar sig på en gissning eller behövs det mer information?

Hej!

Spontant skulle jag gå till min egen bank i ditt fall.

Vem vill du köra en ansökan online tycker jag du skall kolla Lendo eller Bank Norweigian.

Sök på ett stort belopp - typ 150.000-200.000. Du kommer i värsta fall bli erbjuden mindre belopp om de tycker du ligger på marginalen.

Hur mycket pengar behöver du, och varför behöver du dem? Om du inte har några lån i dagsläget?

Senast redigerad av en moderator:
Testa lendo, din inkomst är dock ganska låg, bankernas kalkyler vill att man ska ha ett visst antal tusenlappar över efter boendet är betalt, och du har vad jag vet om det ganska liten marginal i de kalkylerna..

Tack för svaren!

De flesta stora banker, inklusive min egen, lånar inte ut pengar till de med min låga inkomst eller med sjukersättning, vilket det handlar om i mitt fall. Det finns dock några stycken som gör detta.

Efter att mina fasta kostnader är betalda har jag 6100 kvar. Ett lånebelopp på 200000 över en lång tid ger en månadskostnad på uppåt 2000, vilket jag antar att ingen bank i världen skulle gå med på? Men det kanske alltså inte spelar någon roll att jag ansöker högt om jag automatiskt får ett lägre erbjudande om det skulle vara så.

Varför behöver jag pengarna? Jag har en kronisk sjukdom och då det nu börjar närma sig slutet tänkte jag skänka lite till mina efterlevande. Ber om ursäkt ifall någon tar anstöt av detta, men det är vad jag planerar i alla fall.

Tack för svaren!

De flesta stora banker, inklusive min egen, lånar inte ut pengar till de med min låga inkomst eller med sjukersättning, vilket det handlar om i mitt fall. Det finns dock några stycken som gör detta.

Efter att mina fasta kostnader är betalda har jag 6100 kvar. Ett lånebelopp på 200000 över en lång tid ger en månadskostnad på uppåt 2000, vilket jag antar att ingen bank i världen skulle gå med på? Men det kanske alltså inte spelar någon roll att jag ansöker högt om jag automatiskt får ett lägre erbjudande om det skulle vara så.

Varför behöver jag pengarna? Jag har en kronisk sjukdom och då det nu börjar närma sig slutet tänkte jag skänka lite till mina efterlevande. Ber om ursäkt ifall någon tar anstöt av detta, men det är vad jag planerar i alla fall.

Då är det väl bara att prova med lendo.
Beroende på tiden mellan gåvorna och att du avlider finns möjligheten att gåvorna går åter om dödsboet sätts i konkurs.

Då är det väl bara att prova med lendo.
Beroende på tiden mellan gåvorna och att du avlider finns möjligheten att gåvorna går åter om dödsboet sätts i konkurs.

Då är det skönt att man kan lämna över pengarna kontant och utan möjlighet till kontroll :)

Fast är det inte bättre att använda sig av nåt annat än Lendo om man vill ha så många lån som möjligt?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp