Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur mycket lån kan man få och underskott

Hej

Jag har 380000 i blancolån samt ett kreditkort som är på 10000 nyttjat 5000 .

Samt huslån på 1,9 tillsammans med frun

Inkomst 2015 388000
Inkomst 2016 416700 ( ej redovisad än )

Skulle behöva ca 100000 :- till
Kreditscore 0,8

Tror ni jag kan få det ?? Jag har inga problem att betala nu och inte med 100000 till heller .

Sen en fråga om underskott

På min nya inkomst så har jag 50000 i underskott innan 30000 på gamla lönen är detta högt på min nya lön på 416700 ?? Eller hur tänker banken där ?

Du har ju bra scoring men din blancoexponering är väldigt hög i förhållande till din lön, lendo tex rekommenderar max 90%, du skulle hamna kring 115% eller så. Har ni möjlighet att låna upp på huset i stället så är det en mer gångbar ide skulle jag säga

Du har ju bra scoring men din blancoexponering är väldigt hög i förhållande till din lön, lendo tex rekommenderar max 90%, du skulle hamna kring 115% eller så. Har ni möjlighet att låna upp på huset i stället så är det en mer gångbar ide skulle jag säga

Ja jag läste något på Lendo om årsinkomst men trodde det va varje lån . Jag har 3 olika men ganska bra räntor på alla .

Huset har ett värde på ca 3.1 miljon men tänkte använde det till framtida renovering .

Vad tror du om underskottet ?

Låna upp på huset inkl alla gamla blancon. Lägg på en hög amortering så finns utrymmet för renovering om ett par år igen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp