Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hur mycket minskar skulden vid löneutmätning?

Diskussion i 'Fritt' startad av Markus, 6 juni 2018.

1. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Hej!

Har mkt funderingar kring löneutmätning.
    Säg att jag har löneutmätning och en skuld på 400.000kr som är hos KF. Min lön på 24.000 efter skatt och säg att KF tar 12.000 varje mån. Hur mycket av dessa 12.000 går till själva skulden på 400.000 och hur mycket av dessa är alla avgifter och räntor etc?

Ni som har löneutmätning, vad är skulden hos KF och hur mycket löneutmätning har ni som dras? Minskar era skulder?

2. Einar1976

Einar1976 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Trofépoäng:
    137
    630000kr skuld kfm drar 12900 från min lön går back någon 1000 lapp varje år så min skuld bara ökar då räntan hos inkasso ligger från 20.1 ända upp till 41 % ränta så jag betalar in ca 150000 per år bara till ränta. Så kapital skulden går aldrig ner.

3. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Oj. Okej. :/ shit. trodde verkligen inte det var så illa. Med andra ord ska man undvika löneutmätning.

4. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    193
    Trofépoäng:
    347
    Detta var bland det mest obehagliga jag nånsin läst:eek: ALDRIG? Nångång måste väl ske en amortering på själva skulden? Kanske först räntan och när detta är betald, man börjar betala på skulden?

Lize och Kimsan72 gillar detta.
  5. lån

lån V.I.P

Mottagna gillanden:
    26
    Trofépoäng:
    102
    Så var det för mig med, räntorna åt upp mer än vad som mättes ut vilket iallafall var 12000kr/månad. Blir lätt så om man har över 15-20 skulder... kändes som ett evighetsstraff utan ljusning då man fick skuldsaneringsansökan+överklagan avslagen. Nu fick jag ekonomisk backup av mina föräldrar som såg och förstod att det inte fanns någon annan utväg så betalar av en bra summa varje månad till de istället. Men det är sjukt hur det funkar... o inte kan man få välja o prioritera vissa skulder, utan det ska fördelas jämnt vilket gör det hela ännu svårare.

6. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    127
    Trofépoäng:
    317
    Det är helt sjukt med hur lite som går till amortering :O :(

Helmer gillar detta.
  7. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 060
    Trofépoäng:
    817
    Får man lov att fråga varför du fick avslag på Din ansökan om skuldsanering?

Helmer gillar detta.
  8. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    760
    Trofépoäng:
    687
    Min skuld minskar inte nämnvärt, kanske 1.000 kr/månad, trots en löneutmätning på 25 tkr/månad. Allt hänger på antal långivare och räntan, som tyvärr ökar allt eftersom inkassobolag bollar runt skulderna... Jag har bett att få räntorna sänkta, så att jag kan betala min skuld, men ingen går med på det. Det är inte fel med löneutmätning, i varje fall för min del, situationen var ohållbar innan. Jag har ansökt om skuldsanering, men inte fått besked ännu. Löneutmätning kan vara en väg för att få skuldsanering. Skulle jag inte få igenom saneringen, så är plan B att försöka betala av de minsta skulderna, genom att betala in extra från det jag får behålla.

Last edited: 7 juni 2018
    Mjau 74 och Kimsan72 gillar detta.
  9. lån

lån V.I.P

Mottagna gillanden:
    26
    Trofépoäng:
    102
    Jag är spelberoende och har genomgått behandling i behandlingshem under 2 månader men det var inte good enough, det här var nog 2016. Det motiverades med att vissa spelberoende inte kan få skuldsanering. Ja, skulderna var nog alldeles för färska (nog mellan 1-2 år från senast tagna förfallna skuld) men det kändes helt hopplöst minns jag.

10. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    366
    Trofépoäng:
    467
    Jag har löneutmätning och dom drar 13500 från min lön. Skulden var från början strax över 300.000 och jag har en bit kvar. Den minskar och det är kämpigt. Jag jobbar röven av mig och pyntar in allt jag kan. Så det går, har ca 20 olika skulder just nu.

Dela sidan