• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag bära mig åt nu, för att börja lösa lån?

Värdelös

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej,

Ny på forumet då jag känner att jag behöver vägledning/råd om mina ekonomiska situation. Pga spelmissbruk har jag försatt mig i en väldigt dålig situation såväl ekonomiskt som socialt. Detta spelmissbruk har funnits konstant närvarande sedan 5-6 år tillbaka.

För att verkligen förstå hur dåligt det ligger till och försöka få hjälp vänder jag mig till er om råd. Har ungefär 450k i privata skulder, det vill säga till vänner/bekanta. Det är helt absurt mycket men jag ska försöka kravla mig ur denna situation på bästa möjliga sätt. Har två snabb lån på sammanlagt 14k. Av dessa 450k så är ungefär 200-250k relativt akuta. Om jag däremot förklarar situationen lär jag kunna dröja på tiden lite längre.

Nu undrar jag hur jag skall göra för att lösa situationen. Familj är inte möjligt att vända sig till. Min uc är kass. Har inga förfrågningar/skulder på uc men enbart 65k taxerad inkomst då jag enbart arbetat ströjobb i kombination med plugg förra året.

I grund och botten är det spelmissbruket jag måste bli kvitt med, detta har lett till problemen jag har idag. Men nu måste jag även försöka fixa ekonomin parallellt.
Enda positiva är att jag om 6-12 månader har en inkomstkälla som kan generera bra pengar men detta är inte aktuellt för tillfället.

Ber om ursäkt för rörig text, behövde skriva av mig samtidigt som jag behöver er hjälp. Ifall att någon har befunnit sig i samma situation får hen jättegärna höra av sig och berätta hur ni gjorde.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag började sälja alla mina kläder och småprylar. Tyvärr några återfall under det året jag sålt saker med det har hållit mig undan anmärkning så jag försöker se något bra med spelstoppet.
Om du inte spelar får du väldigt mycket pengar över.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej,

Ny på forumet då jag känner att jag behöver vägledning/råd om mina ekonomiska situation. Pga spelmissbruk har jag försatt mig i en väldigt dålig situation såväl ekonomiskt som socialt. Detta spelmissbruk har funnits konstant närvarande sedan 5-6 år tillbaka.

För att verkligen förstå hur dåligt det ligger till och försöka få hjälp vänder jag mig till er om råd. Har ungefär 450k i privata skulder, det vill säga till vänner/bekanta. Det är helt absurt mycket men jag ska försöka kravla mig ur denna situation på bästa möjliga sätt. Har två snabb lån på sammanlagt 14k. Av dessa 450k så är ungefär 200-250k relativt akuta. Om jag däremot förklarar situationen lär jag kunna dröja på tiden lite längre.

Nu undrar jag hur jag skall göra för att lösa situationen. Familj är inte möjligt att vända sig till. Min uc är kass. Har inga förfrågningar/skulder på uc men enbart 65k taxerad inkomst då jag enbart arbetat ströjobb i kombination med plugg förra året.

I grund och botten är det spelmissbruket jag måste bli kvitt med, detta har lett till problemen jag har idag. Men nu måste jag även försöka fixa ekonomin parallellt.
Enda positiva är att jag om 6-12 månader har en inkomstkälla som kan generera bra pengar men detta är inte aktuellt för tillfället.

Ber om ursäkt för rörig text, behövde skriva av mig samtidigt som jag behöver er hjälp. Ifall att någon har befunnit sig i samma situation får hen jättegärna höra av sig och berätta hur ni gjorde.
Hej har du spelpaus nu? Hjälpt många.
Svårt med den låga inkomsten.
Privata skulder är värst tycker jag.
Haft några jag med men som nu är slutbetalda.
Hur mycket får du ut ca i månaden?
Har du eget boende?
Du behöver öka inkomsten o minska alla utgifter som går.
När du får jobb med bra inkomst längre fram kan du söka ett större lån om du håller dig borta från spel o anmärkningar .
Men spelstopp är nr 1 ta hjälp om det behövs.
Hur mycket betalar du i månaden på skulder o övriga utgifter?
 

Värdelös

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
29 Oktober 2019
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Har spelpaus men det har inte hjälpt mig mycket då jag hittat andra sätt/vänner att spela från deras konto. Har inga utgifter gällande boende. Får in cirka 10k i månaden efter skatt..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp