Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny, ingen UC. Upp till 20 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hur ska jag lägga pusslet?

Diskussion i 'Större lån' startad av JackSparrow, 15 maj 2019.

Tags: Add Tags
  1. JackSparrow

JackSparrow Gäst

Hej alla,

Läser här nästan dagligen, många år och långt kvar att vandra så börjar bli dags att skapa ett konto kom jag på nu.
    Som för många så blev spelpaus räddningen och livet känns idag bra mycket bättre.
    Nu börjar uppförsbacken och jag skulle behöva lite tips på hur jag ska gå till väga.

Har 6 FF varav 3 försvinner i Juni
    Senaste är tagen i December.

Lön 2018 340 000
    Underskott 28 000
    2.58% UC risk
    Kommer öka upp till ca 440 000 2019

Synliga lån
    Remember 12.95% 148300
    Avida 8% 231000
    Forex 6.7% 103000
    Ica 7.75 131500

Osynliga
    Credway 30000
    Easycredit 10000
    Farlio 10000
    Goodcash 47500

Hade tänkt vända tills efter Juni men ser inte ut att få ihop det fram tills dess, blir nu Credway synligt på UC så kanske det är mer värt att trycka på knappen nu?

Behöver samla ihop dom osynliga och baka in dom samt utöka med ca 25k utöver det för att komma ifatt och bygga på bufferten.
    Målet är att aldrig mer låna, för varje år som går ska summan neråt så jag kan få till ett lån på 500 000 för att täcka allt framöver.

Har även bostad som jag kan få ut 300000 på i vinst den dagen jag säljer.

Hur ser mina chanser ut?

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Fabiana

Fabiana Kunnig medlem - Trofépoäng: 101

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    101
    Så du skulle behöva ansöka om 125k utan att samla lån?
    Jag hade kört advisa. Du är överbelånad så räntan hade nog inte blivit det bästa men nog bättre än vad du har utanför uc nu. Lycka till!

3. JackSparrow

JackSparrow Gäst

Tack för svar!
    I bästa fall ja, samla dom 97k som är onsynliga är det viktigaste.
    25 utöver är kanske önsketänkande?
    Är det möjligt att försöka samla dom 97 plus remember lånet hos t e x Ica eller Forex där jag haft lån länge och alltid skött inbetalningarna?

4. Fabiana

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    101
    Jag har ingen erfarenhet av höjning av befintlig lån verken hos Ica eller Forex. Jag hade ringt och frågat

5. JackSparrow

JackSparrow Gäst

tack för svar Fabiana!
    Ska slå dom en signal under kvällen, hade varit underbart skönt att få bort dom osynliga + remember.

Om jag ska söka på Advisa/Lendo, ska jag då ange min totala lånesumma eller ska ja köra på dom osynliga + remember?

Fabiana gillar detta.
  6. Fabiana

Mottagna gillanden:
    28
    Trofépoäng:
    101
    Upp till dig. Tror du kommer få erbjudanden i vilket fall som helst

7. Niclas

Niclas Medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Icabanken var inget problem med att höja för mig. Höjde mitt tre gånger på några veckor bara... men då hade jag bra historik och inga andra lån. Totalt 300 där. Sista höjningen till 350 blev inte godkänd. Bara tur annars hade bara mer gått och spelbolagen..

8. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 546

Mottagna gillanden:
    536
    Trofépoäng:
    546
    Det ser rätt bra ut för dig. Har du börjat som jag med många smålån och förfrågningar och sakta jobbat upp inkomst, UC och samlingslån eller tog du fler störrre lån från början? Ändå bra ränta på de större lånen jämfört med vad vissa kan kräva av en.
    Har ju hellre det där att jobba med än några 100.000 i smslån och UC blank ett år bort men det kan alltid ”bli värre”.
    Med din inkomst är det nog inte omöjligt att samla 97k. Hade nog gjort det själv hellre än att sponsra hoodcash osv. Man blir äcklad till slut.

9. JackSparrow

JackSparrow Gäst

Tack alla för att ni tagit er tid att svara!
    Lilros: Stämmer bra, kommer öka på jobbet nu också så UC kommer se ännu bättre ut i framtiden.
    Mål för varje år. Tänk den dagen man är nere på 350 blanco totalt, 1 lån bra ränta låg månadskostnad.(längtar)

Slängde iväg en ansökan med samla lån på lendo för ca 5 min sen.
    Sökte på 250 000 för att kunna få med remember lånet.
    1 min senare fick jag från just remember på hela.beloppet, högre ränta dock 13,54%
    Även collector fast på 75000 18,91%

Har för mig att dom andra brukar vara lika snabba om det är aktuellt, kanske inte blir bättre :/?

Fabiana och Lilaros gillar detta.
  10. Lilaros

Lilaros V.I.P - Trofépoäng: 546

Mottagna gillanden:
    536
    Trofépoäng:
    546
    Najs :cool: gud vad jag hade behövt kunna göra som du... men du har nog jobbat på bra.

Dela sidan