• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur snabbt sker utmätning från kfm?

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Om man har fått en betalaningsanmärkning hur snabbt kommmer kfm och utreder om det finns något att sälja, eller värst av allt, om lägenheten måste säljas?

Jag har varit i kontakt med alla bolag och har fått nya avbetalningsplaner men de återkallar först när de fått första betalningen vilket tyvärr verkar ske efter de 10 dagar jag har på mig. Då får jag ytterligare betalningsanmärkningar. Kommer troligtvis lyckas lösa alla skulder men är livrädd att kfm knackar på och tar allt jag äger ( har nästan ingenting men lägenheten har ett övervärde). De har redan varit här (igår)och då fick jag skriva på delgivningskvitton.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det går inte att svara på, det beror på när borgenärerna ansöker om verkställighet, kan göras direkt vid utslaget, eller om några år, går ej att svara på.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Tack för svar! Så det är alltså borgenärerna som beslutar det? Eftersom att jag har pratat med alla och fått skriftligt godkänt av avbetalningsplan kanske jag kan känna mig något lugnare?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Tack för svar! Så det är alltså borgenärerna som beslutar det? Eftersom att jag har pratat med alla och fått skriftligt godkänt av avbetalningsplan kanske jag kan känna mig något lugnare?

Ja borgenärerna äger ju skulden och gör ju som dom vill med dessa. Om dom väljer att skicka in en ansökan om verkställighet så blir det 600 kr i avgift som ska betalas.
 

Humle

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 November 2015
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
En fråga till, får jag besked från borgenären om utmätning först eller är det att kfm kan komma utan förvarning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp