Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Hyreslägenhet, kreditupplysning?

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av AW89, 18 oktober 2015.

1. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    177
    hej.

Någon som vet om de tar en UC när man ska hyra lägenhet? Vad tittar de då efter? Är många förfrågningar något som kan vara ett problem ?

Tack!

2. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    670
    Trofépoäng:
    677
    Jag har varit med om både och, kommunala bostadsbolag (olika kommuner) både gångerna. Ena gången hade jag i princip ingen inkomst då jag studerade (ingen UC) och andra gången hade jag ett par gamla anmärkningar (UC tagen). Fick lägenhet båda gångerna.

3. Grodan1

Grodan1 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    195
    Trofépoäng:
    387
    Det tar oftast någon slags upplysning.

4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 952
    Trofépoäng:
    1 027
    någon upplysning tar dom oftast, sen är det från bolag till bolag hur dom bedömer, en del vägrar tex att hyra ut till någon med anmärkningar, en del kan acceptera så länge det inte finns hyresskulder för indrivning osv.
    En del hyresvärdar, framförallt mindre, brukar maila kronofogden eller ringa dit och höra hur det ser ut i fogdens register och är nöjd så sen.

5. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    670
    Trofépoäng:
    677
    Många förfrågningar lär inte vara något problem hur som helst om UC:n är ok i övrigt.

6. Loppan

Loppan V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    397
    När jag bodde i lgh till ett stort bolag jag stått i kö till i 30 år till tog de ingen upplysning. Men å andra sidan så hade jag en slant sparad i föreningen så de ser säkert det som nån slags säkerhet. När jag flyttade till privat värd tog de UC. Men på den tiden såg allt frid och fröjd ut där så det var inga problem ;-)

7. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    177
    Humm... Har försökt leta på håbohus hemsida men hittat ingen info. Har stått i kö i 3 år nu och har tänkt söka lgh nu i januari. Jag har fått en ny tjänst så har typ 16000 efter skatt. Å kan lätt gå upp i tid jobbar bara 75% nu. Jag bor just nu hemma så har ingen lgh sedan tidigare. Jag har tyvärr MÅNGA förfrågningar på mig. Vad ska Jah göra? Vill inte att mina föräldrar ska få veta något att ja fastnar i en UC kontroll och nekas pga det

8. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    55
    Trofépoäng:
    177
    Å jag har inga anmärkningar el dyl. De är bara MÅNGA UC förfrågningar

9. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 952
    Trofépoäng:
    1 027
    Det är ju ganska få företag (oavsett banker eller vad det nu är ) som på sin hemsida berättar exakt vad som krävs för att få hyra eller låna eller vad det nu kan vara, så att det inte står nåt på ett kommunalt bostadsbolags hemsida är inte så knepigt. Du får väl slå en signal i morgon, eller maila dem.
    Jag har då aldrig i min bekantskapskrets hört att någon skulle ha nekats en bostad pga att man haft massa uc-frågor.

10. jobaby

jobaby V.I.P

Mottagna gillanden:
    223
    Trofépoäng:
    387
    Jag hade typ 40 ff hos uc, ingen anmärkning dock. Var inga problem med lägenhet, kommunalt bolag.

AW89 gillar detta.

Dela sidan