• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ica Banken - byråkratiskt

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Tja,

jag hade ett lån hos Forex som nu då har tagits över av Ica Banken. Ville extraamortera och satt i 1,5 timmar telekö till dom, när jag väl kom fram undrade de vart pengarna kom ifrån osv (lön). Tydligen måste jag ringa in varje gång jag ska extraamortera. Förklarade för dom att jag kommer amortera extra varje månad men spelade ingen roll.

Otroligt omständigt. Delar andra samma upplevelse?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Hatar ICA's kundservice. Jag har velat extraamortera flertalet gånger men orkar inte pga deras process.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 265
Mottagna reaktioner
13 380
Poäng
8 917
Hatar ICA's kundservice. Jag har velat extraamortera flertalet gånger men orkar inte pga deras process.

Kan du förklara lite hur den processen går till?

Helt jävla sjukt detta speciellt med tanke på att man inte ens valde att bli kund hos ICA Banken utan blev påtvingad dit utav Forex.

Kommer försöka lösa bort ICA så snart som möjligt och ALDRIG anlita dom. Vilka skräckhistorier man läser på Trustpilot.
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Jag använder mig av Icabanken som vardagstjänst dvs lönekonto, kreditkort, försäkring. Nu senast när jag fick min bonus från arbetet tänkte jag betala av ena lånet jag har hos dom på 40.000kr men då krävde dom intyg på vart pengarna kom ifrån. Jag förklarade att ni kan se min löneinsättning från arbetet och därifrån kommer pengarna men det godkännde dom ej utan hade krav på att jag måste ladda upp en kopia på lönespecen. När jag väl skulle ladda upp den var det fel på sidan och när jag då ringde tillbaka till kundservice så var väntetiden över en timme så gav helt enkelt upp....
 

Vic86

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
20 Oktober 2020
Meddelanden
324
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327
Det jobbigaste med Icabanken är deras långa väntetid på kundservice. Alltid över en timme i kö!
 
Senast ändrad:

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Är dom så jobbiga med extrainsättningar bonusar?
Brukar få hjälp av släktingar vänner om jag har slut på pengar, är det så krångligt om man får någon överföring ? Forex har aldrig krånglat
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
wow, jag trodde inte att dom var så jobbiga, jag har själv ICA Banken som min huvudsakliga bank, jag har aldrig fått någon fråga trots att jag har väldigt skumma transaktioner på mitt konto, säg att jag fått in 400k i lön på ett år men jag har ändå insättningar och uttag på 2 miljoner, väldigt många Swish insättningar också då jag har försökt täcka mina lånekostnader med att sälja saker.

min egentliga enda kontakt med kundtjänsten är när jag begärde att sänka min kredit från 50k till något lägre, enligt kundtjänsten så var jag tvungen att skriva under ett nytt kreditavtal för att dom skulle kunna sänka krediten, dom skulle skicka detta till mig men jag fick aldrig något, jag är glad över det då jag ändrade mig och ville behålla hela krediten, men ändå dåligt av dom.
även jag har fått mitt Forex lån överflyttat men inga planer på att amortera i närtid i alla fall.
 

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Skrev ett meddelande till Ica banken förra veckan (tisdag), hade Forex innan och ville veta betalningsuppgifter för att amortera extra då och då.
Fick svar idag nästan 1 vecka senare att jag skulle ringa dem så skulle de hjälpa mig.

Sjukt att det ska vara så jävla svårt att betala tillbaka på ett lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp