Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

ICA banken och när försvinner en ff från uc?

Efter hur lång tid försvinner en ff från uc? Är det 12 månader? Spelar det ngn roll om lånet blev eller inte?

Fråga nr 2!
Samarbetar ICA banken med ngn låneförmedlare som typ Lendo? Visst har ICA banken bra ränta, ngn som vet? Finns det bättre?

Ja, en förfrågan sitter kvar i 12 månader även om man har fått lånet eller ej.

Vad gäller det andra så vet jag inget om, men antar att ICA lägger en individuell ränta beroende på hur ens uc ser ut.

Vår bil är 11 år gammal och det börja kosta att laga den, ca 10 t det senaste året och nu är det ngt fel igen och vi har fått offert från vår bilverkstad på 8 000 kr och för samma skulle Mekonomen ta 17 000 kr. Men även 8 000 kr är mkt + att vi behöver köpa nya däck.

Så jag tror att det bli billigare att köpa en "ny" bil, ca 4 år gammal. Min sambo har en strålande uc men hatar allt vad lån heter så just nu vet vi inte hur vi ska göra med bilen men och jag funderar på om det är bäst att söka via t ex lendo eller direkt hos Ica banken där jag tror han kommer att få bra ränta.
Vet ni om Norwegian samarbetar med låneförmedlare?

Axo finans samarbetar med Bank Norwegian men Lendo, SBAB , ICAbanken och Myloan har sitt billån har ni funderat på det?

Vi har ingen möjlighet att lägga handpenning så det är därför som billån är inte aktuellt, i a f om man köper bil hos en bilhandlare så måste man betala handpenning. Men ska kolla hos Ica banken, tack för tips. Då gäller det att veta hur man får lägsta räntan, med vanligt lån eller billån (om det finns billån utan villkor för handpenning)

Såg nu att Ica banken har billån utan krav på kontantinsats men när jag jämförde ett billån på 80 000 kr med återbetalningstid 6 år = 1298 kr/mån med deras vanliga lån så är det ingen skillnad men vi får fråga helt enkelt.

tusen tack :):):)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp