• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Idag känns det bra

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Idag är första dagen jag förstått på riktigt att jag fått inledande och känner en positiv känsla.
Fick brev hem från CSN att den är pausad from nu.
I torsdags fick jag brev från min bank att mitt konto är spärrat med tillhörande kredit. De var snabba får man väl ändå säga.
Jag har även lämnat in ansökan om dispens att få återköpa mitt privata pensionssparande.
Vad ska man göra sen om man få beviljad skusan ? Känns som att det blir mycket fritid och tid över som man slipper lägga på detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 850
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Om du får dispens så kan du nog anta att de pengarna som kommer ut ska in på skuldsaneringen.
Dispensreglerna är hårda, det ska vara något i stil med varaktig förbättring som uppnås med uttaget, och en med inledande skuldsanering får väl ingen varaktig förbättring av det? Eller är det jag som missar något?:)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Om du får dispens så kan du nog anta att de pengarna som kommer ut ska in på skuldsaneringen.
Dispensreglerna är hårda, det ska vara något i stil med varaktig förbättring som uppnås med uttaget, och en med inledande skuldsanering får väl ingen varaktig förbättring av det? Eller är det jag som missar något?:)
De ska in till skusan.
Dubbla budskap är det verkligen.
Jag gör bara glatt vad jag blir tillsagd. -:)
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Idag är första dagen jag förstått på riktigt att jag fått inledande och känner en positiv känsla.
Fick brev hem från CSN att den är pausad from nu.
I torsdags fick jag brev från min bank att mitt konto är spärrat med tillhörande kredit. De var snabba får man väl ändå säga.
Jag har även lämnat in ansökan om dispens att få återköpa mitt privata pensionssparande.
Vad ska man göra sen om man få beviljad skusan ? Känns som att det blir mycket fritid och tid över som man slipper lägga på detta.
Skaffa en hobby om du inte redan har en :) Jag har återupptagit hästeriet ordentligt sen jag släppte alla skulder (nu sanering). Har haft egen/egna hästar i många år förr. All tid som jag lade på att räkna, låna , betala, låna om, ha ångest och bara sitta o glo rätt fram... lägger jag nu på stallet, stallsysslor, att rida, hjälpa till med utbildning av unghästar .. Galoppera i skogen, känna den där frihetskänslan igen❤️ Sånt som jag inte orkade när jag mådde som sämst (i flera år pga ekonomin) Har en plan nu, ett mål. Har 3 år och 11 månader kvar på min skuldsanering. Sen ska jag köpa mig en egen häst igen. Det målet gör dessutom att jag kommer orka dessa år galant! Kommer köpa kontant förstås , och jag har redan sparat ihop 2200kr:D.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Skaffa en hobby om du inte redan har en :) Jag har återupptagit hästeriet ordentligt sen jag släppte alla skulder (nu sanering). Har haft egen/egna hästar i många år förr. All tid som jag lade på att räkna, låna , betala, låna om, ha ångest och bara sitta o glo rätt fram... lägger jag nu på stallet, stallsysslor, att rida, hjälpa till med utbildning av unghästar .. Galoppera i skogen, känna den där frihetskänslan igen❤️ Sånt som jag inte orkade när jag mådde som sämst (i flera år pga ekonomin) Har en plan nu, ett mål. Har 3 år och 11 månader kvar på min skuldsanering. Sen ska jag köpa mig en egen häst igen. Det målet gör dessutom att jag kommer orka dessa år galant! Kommer köpa kontant förstås , och jag har redan sparat ihop 2200kr:D.
Det låter helt fantastiskt.
Jag skojade mest men visst tar denna soppan otroligt mycket tid och energi.
Jag önskar dig fortsatt lycka till.❤️
 
Senast ändrad:

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Det låter helt fantastiskt.
Jag skojade mest men visst tar denna soppan otroligt mycket tid och energi.
Jag önskar dig fortsätt lycka till.❤️
Tack :)Förstår att det var lite skoj, men faktum är att jag hade knappt nån fritid förr, satt med ångest varje kväll i stort sett och räknade och pysslade med lån. Det krävs så himla mkt energi att bolla runt med ett 25-tal lån :(. När jag släppte att för löneutmätning så slapp jag den stressen, och började på riktigt fundera på hur ”normala” människor får sin fritid att gå, vad göööör dom efter jobbet..? Helt sjukt!! Började fundera på vad jag själv gjorde förr när jag hade en normal ekonomi , och bestämde mig raskt för att återuppta mitt stora intresse/livsstil.
Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att du får ett positivt beslut,jag tror det kommer gå vägen jag❤️
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Tack :)Förstår att det var lite skoj, men faktum är att jag hade knappt nån fritid förr, satt med ångest varje kväll i stort sett och räknade och pysslade med lån. Det krävs så himla mkt energi att bolla runt med ett 25-tal lån :(. När jag släppte att för löneutmätning så slapp jag den stressen, och började på riktigt fundera på hur ”normala” människor får sin fritid att gå, vad göööör dom efter jobbet..? Helt sjukt!! Började fundera på vad jag själv gjorde förr när jag hade en normal ekonomi , och bestämde mig raskt för att återuppta mitt stora intresse/livsstil.
Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att du får ett positivt beslut,jag tror det kommer gå vägen jag❤️
❤️
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Idag är första dagen jag förstått på riktigt att jag fått inledande och känner en positiv känsla.
Fick brev hem från CSN att den är pausad from nu.
I torsdags fick jag brev från min bank att mitt konto är spärrat med tillhörande kredit. De var snabba får man väl ändå säga.
Jag har även lämnat in ansökan om dispens att få återköpa mitt privata pensionssparande.
Vad ska man göra sen om man få beviljad skusan ? Känns som att det blir mycket fritid och tid över som man slipper lägga på detta.
Börja spela golf. Ni har fina banor där du bor :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Skaffa en hobby om du inte redan har en :) Jag har återupptagit hästeriet ordentligt sen jag släppte alla skulder (nu sanering). Har haft egen/egna hästar i många år förr. All tid som jag lade på att räkna, låna , betala, låna om, ha ångest och bara sitta o glo rätt fram... lägger jag nu på stallet, stallsysslor, att rida, hjälpa till med utbildning av unghästar .. Galoppera i skogen, känna den där frihetskänslan igen❤️ Sånt som jag inte orkade när jag mådde som sämst (i flera år pga ekonomin) Har en plan nu, ett mål. Har 3 år och 11 månader kvar på min skuldsanering. Sen ska jag köpa mig en egen häst igen. Det målet gör dessutom att jag kommer orka dessa år galant! Kommer köpa kontant förstås , och jag har redan sparat ihop 2200kr:D.

@Loppan ja sitter nu i ridhusets Cafeteria & avnjuter en kopp kaffe efter ett ordentligt dressyr pass... DU om någon kan nog relatera till vad jag ofta har sagt om umgänget med dessa härliga djur - bästa medicinen EVER mot stress... ❤️ LOVE HORSES ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp