Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ikano förstörde min investering :(

Diskussion i 'Större lån' startad av Didriksson, 11 juli 2018 kl 21:19.

Tags: Add Tags
  1. Didriksson

Didriksson Gäst

Årsinkomst: 272k
    Inkomst idag, styrkt: 31k/månad
    3600 i fasta avgifter (sammanboende)

Ansökte om 50000 och fick ett svar via Lendo (annan tråd finns). Valde Ikano. Ringde dem innan jag signerade osv. Och de sa att det fanns utrymme för 150000.
    Tog ändå 50000. Talade med dem idag om att höja, det var inga som helst problem men var tvungen att snacka med Lendo. Ringer Lendo, de ser inte några problem utan skall kontakta Ikano, jag skall få e-post med signering.

Inget händer. Ringer dem 5-6 timmar senare i kollar. Då säger Lendo att Ikano meddelat att lånet är utbetalt så en ny ansökan måste in. Ringer Ikano, de förklarar läget men säger att det är inga problem alls, jag är ju beviljad de här pengarna, behöver bara göra en ansökan , upplysningen är aktiv tom 20 Juli så inga problem alls.

Gör ansökan via Ikanos site. Tvärstopp. Kan höja med 10000.....

Ringer Ikano l, de krånglar o krånglar, säger att det är konstigt, gör manuella grejor men nej. Och svaret är att det blivit en kreditupplysning när Lendo kollade med Ikano i morse utan min vetskap och den påverkar mig så mycket trots att allt är samma att systemet säger nej.... De 50 betalades ut 29 Juni....

Nu kan jag inte köpa ny bil jag skulle ha till jobbet och allt känns skit. Vad skall jag göra nu? :(

2. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    136
    Trofépoäng:
    316
  3. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    983
    Trofépoäng:
    797
  4. Didriksson

Didriksson Gäst

100k.

Min ansökan jag gjorde den 20/6 var god för 150. Det sa Ikano i morse samt även vid lunch.

När jag efter lunch skulle skulle göra ansökan via nätet, direkt via Ikanos site, blev det inget. Kunde höja 10k. Ringer då Ikano och frågar, killen joxar o joxar o får då fram svaret.

Så trist.

5. Didriksson

Didriksson Gäst

Är inte så bevandrad. Får kolla vad sambla är. Men varför skulle det funka o inte vara ge mig ännu en upplysning?

6. Terry_

Mottagna gillanden:
    983
    Trofépoäng:
    797
    Du kommer ju få en upplysning men om du inte planerar att ta nya lån och om du inte har 10-12 förfrågningar sen innan så är det väl lugnt?

7. Terry_

Mottagna gillanden:
    983
    Trofépoäng:
    797
    Sambla har 29 banker som kan hjälpa dig få lån.

8. Korpen

Korpen V.I.P

Mottagna gillanden:
    136
    Trofépoäng:
    316
    Hur många förfrågningar har du fått på dig i denna process, 2 eller 3? En när du tog 50.000, en när Lendo och Ikano klantade sig imorse och sedan en när du försökte höja på Ikanos hemsida?

9. Didriksson

Didriksson Gäst

2 totalt.

Har en sedan November 2017 med när jag skaffade telefon abonnemang med förmodar jag? Vet inte om det "tas en UC" då.

10. Didriksson

Didriksson Gäst

Enligt Ikano så skulle ingen ny tas när jag gjorde en ny ansökan via sidan.....

Dela sidan