1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Imorrn gäller det, höja bolån och baka in lån

Diskussion i 'Bolån' startad av TourettesGuy, 10 juni 2018.

1. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    257
    Äntligen har jag "Bra" UC score på 3,6 och bronsmedalj :D och nu ska jag försöka höja mittbolån hos Swedbank och baka in BN(lån+kredit) mf på totalt ca 450 tusen.
    Värderade min lgh för några dagar sedan och den är värd 2,3mille lågt räknat av Fastighetsbyrån. Nuvarande lån är på ca 1,25mille och tänkt söka höjning till 1,8mille. Just under 80% av värdet. Med nya amoreringskravet på 2% kommer jag ändå sänka mima kostnade på ca 8000kr/månaden.
    Vad tror ni om chanserna? 480 inkomst, 75 underskott, 3ff och inget annat konstigt. Alla synliga blanco och kredit på 450 totalt.
    Är rädd att dom ser alla köp på spelsajter på kontot och bedömmer hårdare. Och får jag avslag, är chanserna goda att nån annan storbank nappar på att ta över hela bolånet som inte ser speltransaktionerna?

I nödfall, får jag något napp på Lendo tro med uppgifterna ovan på ett stort samlingslån för mina dyraste krediter både synliga och osynliga? Måste ha minst 50 tusen närmast dagarna för att får lugn ett par månader.

Tacksam för lite inputs från er proffs :)

2. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    139
    Trofépoäng:
    307
    Swedbank suger! Andra aktörer vill ta över andras kunder. SBAB hade utan tvekan tagit över bolånet. Lika så SEB. Bara du som står på lånet? Prata med SBAB imorgon och förklara hur allt ligger till. Gör detta INNAN du pratar med din bank då har du iallafall SBAB i ryggen. Lycka till!!

3. kirlll

kirlll Gäst

Vi har också Swedbank.
    Vi har lån på 3 miljoner men huset värderas till 4.4 miljoner.

Vi vill baka in 500.000 i Blanco i huset och väntar svar imorgon.
    Skulle sänka vår månadskostnad med 8.000.

Av någon anledning känns det som att Swedbank kommer neka.

TourettesGuy gillar detta.
  4. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 954
    Trofépoäng:
    1 027
    Kör med sbab.

Lånat gillar detta.
  5. Lånat

Lånat V.I.P

Mottagna gillanden:
    139
    Trofépoäng:
    307
    Hoppas på goda nyheter imorgon för er:)
    Att prata med andra banker när det gäller bolån är en väldig bra ide! Det är bara byta bank om det blir ett nej.

TourettesGuy gillar detta.
  6. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    257
    Är du så säker? Rädd scoren försämras om ja frågar nån annan före min nuvarande bank. Swedbank tog över fr SEB sist när SEB nekade höjning och det var 2,5år sen. Sist ja prata med Swedbank i höstas hade jag 9 i UC score och gubben i telefon knorrde men sa att jag måste ha en värdering först. Han lät inte helt omöjlig då med så dålig score fast utan UC tagen och jag bara beskrev situationen. Sen fick jag pengar på annat vis och hållt ut till nu och fixat värdering. SBAB litar väl inte på Swedbanks värderare och vill värdera själva?
    Kanske SBAB är så hungriga och hugger på ta över hela lånet även efter att Swedbank nosat på min ansökan om höjning först?

7. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    257
    Ok, kanske provar dom först men hur värderar dom? Har deras app och ser lite hur dom bedömer värdet men dom går väl knappast på appens info även om mitt område har 3 stjärnor att bedömningen är väldigt säker typ.

8. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    257
    Och om ja nu väljer SBAB och dom skulle neka, vågar man säga till Swedbank att man har fått ett erbjudande av SBAB då Swedbank ser deras färska förfrågan el ser Swedbank att SBAB nekat i UCn?

9. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 954
    Trofépoäng:
    1 027
    Drn bluffen kan funka. Pga banksekretessen kan dom ändå inte få veta om det stämmer

Ahmed84, Lize och TourettesGuy gillar detta.
  10. TourettesGuy

TourettesGuy V.I.P

Mottagna gillanden:
    91
    Trofépoäng:
    257
    Tack, då ringer jag SBAB imorrn.

Om allt skiter sej blir det Lendo på högsta belopp å se vad man får... Nån skitbank erbjuder nog några korvören och man får sälja lägenheten framöver och köpa annan ihop med tjejen och få UCn ren fr blanco.

Dela sidan