• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Hur ska jag lösa detta, fastnat i spelberoende

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Pinsamt att va en 40 årig 3 barnsmamma som fastnat i spelberoende och fuckat upp våra liv.
Jag har totalt ca 700000kr i skulder.
400000kr på ett bluestep lån
100000kr på ett mastercard
200000kr i dåliga lån ca 20 olika smålån och kontokrediter med oförskämda räntor.

Jag har en inkomst på ca 25000kr i månaden efter skatt och allt detta går till minsta betalningen på lånen därför måste jag hela tiden maxa mina krediter och ta nya lån för att klara oss.
Mitt hus är värderat til 550000kr så därför gick bluestep med på ett lån på 400000kr och löste alla mina "bättre" lån.
Dessa dåliga syntes inte.
Mitt kreditbetyg är 29.2
Jag har inga betalningsanmärkningar aldrig haft.
41 ff
Överskott av tjänst 378400kr
Underskott av kapital 98000kr

Finns det överhuvudtaget något hopp för mig?
Jag vill inte dra på mig en betalningsanmärkning eller tvingas flytta från huset
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Du klarar inte att betala utan att ta nya lån? Kommer du kunna betala dessa nya lån?
Tänker om du hela tiden betalar miniminivå så att skulden knappt minskar utan att din lön ökar och du kan betala mer så blir denna metod jobbigare med tiden.
Finns någon möjlighet att få in de dåliga 200 000 kr i bluesteplånet eller annat lån med bra ränta?
 

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Du klarar inte att betala utan att ta nya lån? Kommer du kunna betala dessa nya lån?
Tänker om du hela tiden betalar miniminivå så att skulden knappt minskar utan att din lön ökar och du kan betala mer så blir denna metod jobbigare med tiden.
Finns någon möjlighet att få in de dåliga 200 000 kr i bluesteplånet eller annat lån med bra ränta?
Tyvärr har jag egentligen inte råd till dessa nya lån men har inte haft nåt val.
Nu har jag nått botten och det finns inga nya lån och det enda jag kan göra är att maxa krediterna varje månad och försöka att få det att gå runt.
Just nu har jag 1000kr kvar att leva på till 20 februari och 2300kr kvar att betala till viaconto senast 12 februari.
Jag fick bara huset värderat till 550000kr så därför blev jag beviljad 400000kr av bluestep men det var bara 2 månader sen så jag har ingen chans att få en ny värdering.
Jag sökte hopbakslån och trodde jag skulle få hos nystart finans men eftersom jag bara har varit fri från spelen 3 månader så blev det inget.
Jag hoppas få tillbaka på skatten så jag kan betala av några krediter men med alla mina ff och mitt dåliga uc score är det omöjligt att få ett hopbakslån
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 837
Poäng
4 477
Försök hålla dig flytande utan nya lån, när du slutar ta nya skitlån så kommer det att bli bättre sakta men säkert!
Förutsatt att du inte spelar alls så klart. Jag är också tvungen att ta ut när jag betalat in på krediterna, annars går det inte ihop.
Dra ner (eller byt till billigare) på allt som det går att dra ner... prenumerationer, abonnemang, matkostnaden, nöjen.

Kontakta alla du har lån hos och be om betalningsfria månader, lån som går till INkasso be om lägsta möjliga att betala per månad.

Har du möjlighet att hyra ut ett rum i ditt hus? I vissa städer är det brist på bostäder, min väninna betalade 7000 kr för ETT rum i en lägenhet.
Köp begagnad till dina barn, det finns mkt fint i Fb grupper och second hand butiker.
Läs på om snöbollsmetoden och se om det kan vara ngt för dig.

Hur mkt betalar du för alla dina lån per månad?

Du har alldeles för många ff... när går de flesta ut?
 

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Försök hålla dig flytande utan nya lån, när du slutar ta nya skitlån så kommer det att bli bättre sakta men säkert!
Förutsatt att du inte spelar alls så klart. Jag är också tvungen att ta ut när jag betalat in på krediterna, annars går det inte ihop.
Dra ner (eller byt till billigare) på allt som det går att dra ner... prenumerationer, abonnemang, matkostnaden, nöjen.

Kontakta alla du har lån hos och be om betalningsfria månader, lån som går till INkasso be om lägsta möjliga att betala per månad.

Har du möjlighet att hyra ut ett rum i ditt hus? I vissa städer är det brist på bostäder, min väninna betalade 7000 kr för ETT rum i en lägenhet.
Köp begagnad till dina barn, det finns mkt fint i Fb grupper och second hand butiker.
Läs på om snöbollsmetoden och se om det kan vara ngt för dig.

Hur mkt betalar du för alla dina lån per månad?

Du har alldeles för många ff... när går de flesta ut?
Tack för många bra tips.
Bor i en liten och 2 av barnen delar redan rum och jag sover på soffan (litet hus)
Jag drar verkligen ner på allt så mycket som det går.
Tyvärr har en av mina barn autism och jag stress och ångest så mycket läkarbesök.
Just nu tar jag ca 60mg oxascand per dag och 15 mg imovane för att sova.
Vet inte hur länge ff ligger kvar men de flesta är tagna senaste halvåret.
Däremot ligger vissa lån kvar på kreditkollen som bluestep betalade bort.
Vet inte när dessa försvinner.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Hur ser det ut om du sammanställer allt?
Inkomst/Utgifter(Alla lån, Mat/Boende kostnader)

Vad får du på sista raden kvar? +-?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 837
Poäng
4 477
FF syns i uc i ett år från det datum de registrerats.

Förstår att din situation är jätte besvärlig. Med tre barn blir det betydligt svårare... Har du pratat med skuldrådgivaren i din kommun?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 837
Poäng
4 477
Finns barnens pappa med i bilden så han kan ta en del utgifter som gäller barnen?
Tänker också om du har någon släkting/vän som skulle kunna hjälpa dig med ett lån och betala bort de värsta av dina smålån?
 

Mamma 40

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Januari 2019
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Hur ser det ut om du sammanställer allt?
Inkomst/Utgifter(Alla lån, Mat/Boende kostnader)

Vad får du på sista raden kvar? +-?
Som sagt nu måste jag maxa krediterna igen för att gå runt nu ligger jag ju på minus 1500kr och långt kvar till nästa 20e så om jag snålar så mycket det bara går så ligger jag på ca -3500kr per månad
Exempelvis har jag 25000kr på ferratum med den gamla svindyra räntan.
Jag har försökt ringa och få dem att ge mig den nya lägre räntan som hade halverat min månadskostnad men dom ger mig inte den förrän jag betalat in hela och tar ett nytt lån så detta vore det bästa för mig och betala in men även att jag betalar 2500 prr månad så sjunker det knappt.
Så här ser det ut
Bluestep 400000kr månadskostnad 2000kr
Entercard 100000kr /2000kr
Ferratum 25000kr / 2500kr
Credigo 15000kr /1500kr
Credway 30000kr / 1500kr
Viakeedit 10000kr /1250kr
Viaconto 16000kr /2300kr
Monetti 14000kr /750kr
Flexkontot 5000kr/500kr
Merax 10000kr / 1000kr
Kundfinans 30000kr / 1800kr
Flexlimit 20000kr / 2000kr
Easycredit 15000kr /1250kr
El och vatten och avlopp ca 3500kr / månad
Övrigt 2000kr/månad
Mat minst 1500kr /månad
= 27300kr/månad så totalt -2700kr minst varje månad oftast mer pga. oförutsedda utgifter
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 304
Mottagna reaktioner
6 837
Poäng
4 477
En tanke som jag har tänkt men inte vågat göra... släppa de dyra krediterna till INkasso och sen göra upp en avbetalningsplan med Inkasso och hoppas på lägre månadskostnad. Jag har Everyday+ maxad samt Flexlimit också maxad och Ferratum 1000 kr och alla de kostar varje månad (lägsta att betala) ca 7000 kr, jag betalar in men sen måste jag ta ut igen, minst 2000 kr försvinner i ränta. Alltså som att jag ungefär kastar 2000 kr i soptunnan, känns inte bra!!!
Men vågar inte släppa till INkasso än då jag har hört att några av de (minns inte vilket bolag) använder Svea och jag har avbetalningsplan med Svea på ett annat lån som jag knappt klarar av att betala, 3000 kr i månaden och de är snabba att skicka till kfm (efter 2 veckor skickar de till Kfm... no mercy där inte).

Jag vet inte om det kan hjälpa dig men bara en tanke!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp