• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kaos, redogöra för ett tiotal lån.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Idag har varit en enormt påfrestande dag i skuldträsket.
Det började eg igår när jag upptäckte vid en kreditkoll att det den 26/1 gjorts en fullständig utredningsrapport inför löneutmätning och det stod även att jag hade löneutmätning. Inte mycket sömn i natt.
Jag har ju inledande skuldsanering sedan november. -:(
Trodde att den var hävd.

Har sedan 23/1 väntat på ett brev från min handläggare angående yttrande som jag inte visste vad det var.
I morse mejlade jag min handläggare och hon skrev att hon kunde skicka det igen men även via mejl!
Det hade ju varit underbart om det gjorts från början då jag mått så dåligt i väntan på brevet.
Då var det att jag skulle redogöra för ett tiotal lån. Fine det kan jag förstå.
Däremot var det inte fine då....

1. Ett bolag har uppgett ett mycket större belopp än det lånade, de har även dubbelanmält skulden med bolaget Starberry som jag aldrig hört talas om.
2. Ett bolag har uppgett att jag tog mitt lån hos dem 31/8 men lånet togs 28/12-2017. Det var på 24 månader.
3. Ett bolag har angett att lånet togs 30/8 men det var inte så då det togs 30/4.

Tack och lov så har jag 50000 mejl sparade. -:)
Jag kunde redogöra för alla lånen och bifoga utdrag/ dokument kring lånen.

Dagen till ära så kom brev med löneutmätning och tillgångsutredning som tydligen var fel enligt min handläggare och hävts.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Asså, jag sitter här fullkomligt mållös... Vet knappt vad jag ska säga ?! Detta är ju bara fullständigt horribelt !!!! :(

Inte minst att bolagen inte är ärliga med när lånen togs - bara där är jag HELT BESTÖRT !!! Kan detta ”bara vara ett misstag” från deras sida eller försöker dom med alla medel ”sätta käppar i hjulen” för dig?!
Ny2018, vi har ju flertalet samma lånebolag, så ja hade varit oerhört tacksam om Du skickar ett PM och berättar vilka dessa SJUKA bolag är, så jag själv kan hålla koll?!

Allt i Ditt ärende känns ju bara såååå oerhört F E L !!! Och hur i HELVETE arbetar det lokala KF kontoret?? Utrednings rapporten brukar ju göras i samband med att man själv ska rapportera in sina inkomster/utgifter & har dom inte ögon att se med?! De borde väll kunna se i sina system att Du har ”inledande”?! HERRE MIN JÖSSES!! Bara fullständigt HORRIBELT - alltsammans !!!! :mad::mad::mad:
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Ja. Det är fruktansvärt jobbigt och jag känner att mina utmattningssymptom börjar bubbla upp igen.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Låter väldigt rörigt, men trots det så låter det ändå som att du har en fördel då du kan visa när skulderna uppstod, vilket troligen kan göra att det går lättare att gå igenom för handläggaren nu :) Vilket kontor var det du hade ? Men jäkligt fult av bolagen att lämna fel uppgifter!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Nästa samtliga av de lån som skulle redogöras var fel.
Undrar hur de övriga ser ut som jag ej behövde redovisa.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 312
Poäng
8 917

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Idag har varit en enormt påfrestande dag i skuldträsket.
Det började eg igår när jag upptäckte vid en kreditkoll att det den 26/1 gjorts en fullständig utredningsrapport inför löneutmätning och det stod även att jag hade löneutmätning. Inte mycket sömn i natt.
Jag har ju inledande skuldsanering sedan november. -:(
Trodde att den var hävd.

Har sedan 23/1 väntat på ett brev från min handläggare angående yttrande som jag inte visste vad det var.
I morse mejlade jag min handläggare och hon skrev att hon kunde skicka det igen men även via mejl!
Det hade ju varit underbart om det gjorts från början då jag mått så dåligt i väntan på brevet.
Då var det att jag skulle redogöra för ett tiotal lån. Fine det kan jag förstå.
Däremot var det inte fine då....

1. Ett bolag har uppgett ett mycket större belopp än det lånade, de har även dubbelanmält skulden med bolaget Starberry som jag aldrig hört talas om.
2. Ett bolag har uppgett att jag tog mitt lån hos dem 31/8 men lånet togs 28/12-2017. Det var på 24 månader.
3. Ett bolag har angett att lånet togs 30/8 men det var inte så då det togs 30/4.

Tack och lov så har jag 50000 mejl sparade. -:)
Jag kunde redogöra för alla lånen och bifoga utdrag/ dokument kring lånen.

Dagen till ära så kom brev med löneutmätning och tillgångsutredning som tydligen var fel enligt min handläggare och hävts.
Så här får det verkligen inte gå till. Låter inte klokt och jag undrar vilken ordning lånebolagen har på sina ärenden. Du behöver verkligen inte det här och du har det tufft som det är ändå.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp