• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ringer de till arbetsgivaren vid större lån

GBJ

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej,
Ringer de till arbetsgivaren vid lån via Lendo exempelvis?
Säg 350 000 utan säkerhet, eller vadsom egentligen, sakfrågan egentligen och mer än småbelopp.

Inga betalningsanmärkningar
Runt +10 förfrågningar
Inga lån, ensam sökande
Ca 430K/år

Jag skulle vilja sluta på jobbet nämligen (vissa av er kanske kan relatera till det) utan att behöva stå med ett nytt jobb redan dagen efter.

Så... erfarenheter mottages tacksamt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag har tagit en mängd lån genom åren och jag har aldrig. Någonsin. Varit med om att någon har ringt min arbetsgivare.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Jag jobbar kommunalt. Har alltid angett huvudnumret till kommunen o inte min arbetsgivare eller chef.
 

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
387
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
Wasakredit har ringt min arbetsgivare men då hade jag inte en tillsvidareanställning utan ett längre vikariat.
 

GBJ

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Tack Terry och ni andra.
Jag tror som sagt att det man fyller i spelar en roll som tillsvidare anställning.

Har jag drömt att min chef fick skriva under (som intyg), då hade jag nog inte jobbat jättemånga år heller och det var inte i går.

Jag får fundera på risk jämfört med känslor, tror inte chefen är omöjlig att be om uppbackning heller under en ev uppsägningstid.

Alla möjliga erfarenheter uppskattas!
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Det ringer enbart om det har någon misstanke om att man skulle ljuga.. t.ex 0:- deklarerad inkomst och man påstår att man har tillsvidareanställning. Vet inte vad du jobbar med men om det är större arbetsgivare.. ge enbart växelnummer.. då kommer de förmodligen bli kopplade till Hr som har tystnadsplikt.. eller bara fråga personen i växeln om du jobbar på bolaget..
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det ringer enbart om det har någon misstanke om att man skulle ljuga.. t.ex 0:- deklarerad inkomst och man påstår att man har tillsvidareanställning. Vet inte vad du jobbar med men om det är större arbetsgivare.. ge enbart växelnummer.. då kommer de förmodligen bli kopplade till Hr som har tystnadsplikt.. eller bara fråga personen i växeln om du jobbar på bolaget..

Varför skulle HR-avdelningen ha tystnadsplikt? Det där har du nog hittat på, såvida du inte jobbar på Säkerhetspolisen eller nåt.
 

GBJ

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Det har jag för mig att jag varit med om, att de ringer växelnumret och bara frågar om personen jobbar där.

I tillägg beroende på vilken bedömning de gör till att börja med.

Sammantaget låter det minst sagt positivt.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Resursbank var riktiga fittor när jag sökte 10000 på MC Varuhuset kortet.
tjänade väl över 300000 och hade inga andra krediter. dom nekade, kunde knappt tro det, då skulle dom ha in anställningsbevis och lönespecifikationer. detta fick dom och ändå så ringde dom till arbetsgivsren
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp