• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samla lån panik!!!

P

Peo

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag har dragit på mig ca 600000kr i blanco lån varav majoriteten var förra året. Jag har ur usel kreditvärdighet på grund av många uc o mitt höga skuldbelopp. ligger på 51% i betyg för tillfället. Hittar jag inte en lösning inom de närmsta månaderna hamnar jag hos krono Kalle. Jag har blivit nekad allt jag har sökt :samlings lån, mindre lån. Har för närvarande 18 förfrågningar. 6 stycken försvinner i juli vilket är absolut max vad jag kommer kunna klara mig till utan att få betalnings anmärkningar. Jag väntar barn om en månad o har panik och en mindre förstående sambo. Jag har ingen som kan stå med på lånet heller. D 75-150000kr hade hjälpt mig bli av med de allra värsta lånen. Men finns det någon rimlig chans att jag skulle få ett sådant lån om 5 månader? Mår skit kan inte sova o är ständigt stressad. Har årsinkomst på 310000kr. Vad ska jag göra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Inte helt omöjligt, viktigast är att du inte drar på dig några fler UC fram tills dess.

Skriv gärna alla lån du har, underskott, när var senaste uc.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Vissa av dessa kan du betala in och sen ta ut. Tips kan vara att försöka ta ut igen och betala av något av lånen för att sänka månadskostnaden. Testat låna från getdivided och extralånet?

Annars är det viktigaste att du inte tar några fler UC på så lång tid du kan. Det kommer öka dina chanser för ett samlingslån längre fram.
 
P

Peo

Gäst
Poäng: 0
Tack för tipsen. Problemet är att alla är maxade o ferratum betalar jag i princip bara ränta på så det blir inte mindre. Jag har inte pengar över så jag kan amortera ett nickel mer än jag gör o det händer ingenting med lånen. jag vill ju helst bli av med ferratum sen credway, de har högst ränta o är dyrast. men jag har ju liksom inga pengar att ta av. De du föreslog har jag testat det ena nyligen o blev nekad. Så jag får väl avvakta så länge jag kan. Typ till juli. Men tycker du jag ska ansöka om ett mindre belopp när jag ansöker om samlings typ 75000 eller ska man alltid ansöka om så stort belopp som möjligt? Känns hopplöst det här.
 
P

Peo

Gäst
Poäng: 0
Sen tänkte jag om jag får ett lån som kräver uc men betalar av skulder som inte är registrerade i uc som credway och ferratum så kommer det ju se ut som att jag tagit ytterligare ett lån utan att jag betalat av något om jag nu exempelvis mot förmodan skulle få ett lån på 50-70 tusen.
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Oj, lider med dig. Vet hur det känns :(
Håller med om att du bör hålla ut så länge du kan för att minska ff och öka tiden sen senast tagna ff. Kan du välja betalfri månad på nån? Man får hanka sig fram rejält ibland men det kan gå!!:rolleyes:
Har du ev ett stort underskott, sök skattejämkning nu isf för att få mer lön kvar/mån ist för klumpsumma 1 gg/år! Det hjälpte mig otroligt när jag behövde hålla ut så länge jag kunde innan Samlalån och jag inte orkade jobba mer extrao_O
Hoppas de löser sig!
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Sen tänkte jag om jag får ett lån som kräver uc men betalar av skulder som inte är registrerade i uc som credway och ferratum så kommer det ju se ut som att jag tagit ytterligare ett lån utan att jag betalat av något om jag nu exempelvis mot förmodan skulle få ett lån på 50-70 tusen.
Fick mitt Samlalån i veckan från Remember. Fyllde i Samla men hoppade bara över stället där man kunde ange lån att lösa. Gick bra ändå! Har löst ca 50/50 mellan synliga o osynliga lån/krediter, men eftersom jag nu inte behöver testa nytt Samla på ett halvår typ så tror jag ändå det kommer gå att få nytt då. Viktigast för mig var att få bort det dyraste! Sänkte månadskostnaden med 8000kr! Nu har jag chansen att gå runt varje månad :p

Betala av på kreditkort är viktigt för betyget också.
Om du får lån, betala bort det som är dyrast per månad för att ge dig chansen att klara dig längre innan nästa Samla-försök ;)
 
T

Tusse

Gäst
Poäng: 0
Sökte du direkt på december? Hittade ej ngn ruta för o klicka i samla lån

Fick mitt Samlalån i veckan från Remember. Fyllde i Samla men hoppade bara över stället där man kunde ange lån att lösa. Gick bra ändå! Har löst ca 50/50 mellan synliga o osynliga lån/krediter, men eftersom jag nu inte behöver testa nytt Samla på ett halvår typ så tror jag ändå det kommer gå att få nytt då. Viktigast för mig var att få bort det dyraste! Sänkte månadskostnaden med 8000kr! Nu har jag chansen att gå runt varje månad :p

Betala av på kreditkort är viktigt för betyget också.
Om du får lån, betala bort det som är dyrast per månad för att ge dig chansen att klara dig längre innan nästa Samla-försök ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp