• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Tog betalkoll en riktig UC?

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
Hur ser jag om de tog en riktig UC?!?
Från det jag kan upplysa ur kivra ser det ju ut som de tagit en riktig UC och min risk är 10%??

Men loggar jag in på kreditkollen 6% i risk.
Fyfan, kommer flippa ur på betalkoll om de ljög. De skulle ju ta en Micro UC? Men hur ser man om det är en vanlig eller Micro de tagit? Står ju inget om Micro??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Ganska säker på att de tog en micro UC. Man kan ha ett annat betyg på dessa än vad man har egentligen. Jag har 33,8% men har fått både 19% 88% och 7% på mina uc. Har du kreditkollen kan du se om det är en mini-uc genom att titta på dina UC-förfrågningar.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
På en micro ser man inte tidigare ff, men det gör man på en full UC.
På en micro syns bara allmänna uppgifter, inkomst, anmärkningar/skulder.

Så har du Kivra och kan se kopian av den UC som tagits så kan du kolla redan där om det är en micro eller inte.
 

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
På en micro ser man inte tidigare ff, men det gör man på en full UC.
På en micro syns bara allmänna uppgifter, inkomst, anmärkningar/skulder.

Så har du Kivra och kan se kopian av den UC som tagits så kan du kolla redan där om det är en micro eller inte.

Kollade kivra nu. Man kan se att de kunde se tidigare förfrågningar. Men inget av mina blanco lån m.m syns utan bara allmän info, anmärkningar, inkomst och senaste förfrågningar.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Micro uc kan se olika dock. Betalkolls micro uc ser man inkomst, tidigare ff och kreditbetyg/riskprognos.
Men ser EJ lån och krediter och denna ff ska vara osynlig. Mina och många andras erfarenheter här. Med kreditkollen kan du se om det syns under osynliga eller vanliga synliga ff? (Under skriv ut rapport)
 

Snickers

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
2 Mars 2019
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
41
Poäng
146
Micro uc kan se olika dock. Betalkolls micro uc ser man inkomst, tidigare ff och kreditbetyg/riskprognos.
Men ser EJ lån och krediter och denna ff ska vara osynlig. Mina och många andras erfarenheter här. Med kreditkollen kan du se om det syns under osynliga eller vanliga synliga ff? (Under skriv ut rapport)

Pust. Där lugnade du ner mig. Klickade på skriv ut rapport och där står Collector att den är registrerad men inte på UC. Dvs utan att bli registrerad på UC.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Micro-UC tar Betalkoll.
 

Sylto

Viktig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
12 April 2018
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
57
Poäng
157
Om du annars loggar in på Min UC så kommer du se att denna UC inte ligger med som de andra förfrågningarna utan är separerad.

Jag kunde höja upp till 50 direkt och de tog ingen mer UC då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp