• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Löneutmätning o semesterpengar

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hur är det med löneutmätning o semesterpengar?
Får man behålla semesterpengarna eller ryker allt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Den frågan har varit uppe tidigare och de som då svarade har alla sagt att semesterersättningen har dom fått behålla OM man har ett fastställt belopp som skall dras på lönen till KF.

Min arbetsgivare har även låtit mig behålla min bonus. Den betalade jag dock frivilligt in till KF.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Den frågan har varit uppe tidigare och de som då svarade har alla sagt att semesterersättningen har dom fått behålla OM man har ett fastställt belopp som skall dras på lönen till KF.

Min arbetsgivare har även låtit mig behålla min bonus. Den betalade jag dock frivilligt in till KF.
Okej tack missat det inlägget. Eller också glömt åldern börjar ta ut sin rätt haha
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Rätt.
Om man slutar hos en arbetsgivare går den semesterersättning som ska utbetalas i samband med slutlön att utmäta genom ett speciellt beslut, det görs en separat beräkning för just den delen, inte jätteofta, jag gör ett par per år kanske.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
När jag hade utmätning så betalades min semesterersättning ut separat och inte ihop med lönen. Så jag fick behålla sen vet jag inte om det var rätt att göra så.
 

Fkr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
455
Mottagna reaktioner
319
Poäng
477
Lön sa till mig att om hen skulle betala ut allt i en summa lön+ersättning så hade jag bara fått mitt förbehållsbelopp och resten till kronofogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp