• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Ok att ange SMSlån vid lösen genom Bank Norwegian?

D

Dnoz

Gäst
Poäng: 0
Skulle uppskatta svar på denna. Har blivit beviljad ett samlingslån hos Bank Norwegian via Freedom Finance. Är det OK tror ni att ange diverse SMS lån (som inte syns hos UC) när man ska skriva i vilka lån de ska lösa åt en? Eller kan det bli problem och dom drar öronen åt sig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Har de villkorat att de löser det åt dig?
 
D

Dnoz

Gäst
Poäng: 0
Ja, de har villkorat med det och det var även det sättet jag sökte på, och jag behöver fylla i hela lånesumman med de lån som ska lösas.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Eftersom du har tagit med dem lånen i ansökan och de har sett att allt inte var med på UC så borde det inte bli några problem.
 
D

Dnoz

Gäst
Poäng: 0
Fast i ansökan så tar man ju inte med något lån? Man säger ju bara att man vill lösa lån för X kr.. men det kanske var det du menade?

Egentligen borde det vara lugnt kan jag tycka eftersom de ingenstans frågar om lånen osv när man gör ansökan.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Fast i ansökan så tar man ju inte med något lån? Man säger ju bara att man vill lösa lån för X kr.. men det kanske var det du menade?

Egentligen borde det vara lugnt kan jag tycka eftersom de ingenstans frågar om lånen osv när man gör ansökan.

Precis du tog upp hela summan även på de utanför UC, då borde de ju inse detta eller att det är ett privat lån.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Vi skrev in lite olika lån i lösen när vi fick BN på 150k, bland annat euroloan på 50.000, som man kan ta ut igen, och så tog vi sedan ut pengar där till att betala smslån. Det kan ju också vara en lösning om man är nervös att för många lån på småsummor utanför UC i lösen ställer till problem.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 264
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Vad hade du för förutsättningar nu när BN beviljade dig, vilken ränta fick du och vilket belopp?

För att svara på din fråga så löser dom det!
 
D

Dnoz

Gäst
Poäng: 0
28% i uc-score
2.2 miljoner i årsinkomst
Ca 1.2 miljoner blancolån
Ca 7 miljoner bostadslån (tillsammans med sambo)
 
D

Dnoz

Gäst
Poäng: 0
ränta 21%

Sökte på 250k men såg att jag kunde få upp till 375k sen på sajten, så kommer välja det. Borde inte innebära ytterligare prövning om jag förstår rätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp