• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Kontantfinans . se - Nytt lån? 15000:-

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej.

Har hittat ett nytt lån på 15000:-.

http://www.kontantfinans.se

Jag ansökte precis och ska få lånehandlingar hemskickade till min folkbokförings adress.

Ska bli intressant att se!

EDIT 2017 & 2018: 2017 gick de över till att ta UC för att sedan byta tillbaka Bisnode som gäller idag dec 2018.
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Abc

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Funkar bra

Jag tog ett lån där för ca 1 månad sedan...
 

Abc

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
ca 1 vecka

Det fungerade bra, ingen telefonkontakt eller liknande.

Jag fyllde i ansökan på deras hemsida. Fick sedan ett brev hem och skickade handlingarna i retur (med vändande post) och fick pengarna utbetalade. Allt som allt tog det ungefär en vecka, från ansökan tills pengarna fanns på mitt konto.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Försökte ansöka två ggr, men det stod bara p.g.a. tekniskt fel kunde vi inte mottaga din ansökan, försök igen..
 

Abc

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ingen UC

De tog ej UC på mig när jag fick mitt lån för ca 1 månad sedan.

Om det är problem med ansökningssidan, maila dem. Har för mig att jag också fick felmeddelanden, men att de ändå fick ansökan. Så ett tips är att skicka dem ett mail och kontrollera att så är fallet.

EDIT 2017: Tar numera UC
 
Senast redigerad av en moderator:

gladinorr

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 Oktober 2011
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för tipset om Kontantfinans. Fick nyss ett lån beviljat och hoppas allt är ok efter att de skickat hem lånehandlingarna. Tydligen har de inte tagit uc då jag säkerligen skulle ha fått avslag isåfall pga för många förfrågningar.
 

powerkingen

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Tack för tipset om Kontantfinans. Fick nyss ett lån beviljat och hoppas allt är ok efter att de skickat hem lånehandlingarna. Tydligen har de inte tagit uc då jag säkerligen skulle ha fått avslag isåfall pga för många förfrågningar.

Hur gjorde du ansökan? Via mail eller telefon? Eftersom det står tekniskt fel när man ansöker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp