• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Thorn / Privatfinans - Någon som provat deras nya?

L

Laaaax

Gäst
Poäng: 0
Går man in på Thorn nu så verkar de nästan vara ett renodlat finansbolag. Någon som provat söka? Är lite intresserad av vilken typ av kreditbedömning dom gör.. hårdare eller sämre krav än cashbuddy/cash2you? Antar att de borde släppa igenom vad som helst med tanke på deras räntor och liknande? Någon som testat senaste halvåret... Sen att de är ett helvete att ha att göra med är ju en anna sak....
 
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Thorn tar uc! Och så vill de gärna att man handlar ngt i samband att man blivit beviljat lån. Lite av gerilla försäljning. Men det kan ha ändrats nu, de tär några år sedan jag lånade där!
 
J

Janne

Gäst
Poäng: 0
Jo.. UC så klart.. men de ser mer ut som att de enbart sysslar med lån nu om man går in på hemsidan.. inte så mycket produkter som innan.
 
K

knorrhane

Gäst
Poäng: 0
hmm ok om man är desperat så funderar man ju kring allt så jag undrar mer om de här klicklån via thorn, någon som har aktuell info?


bankid signering låter bra
autogiro finfint

men i övrigt? avier? kontoutdrag? utbetalningsbekräftelse? kommer det något på den där jädra plastlådan också

man tackar på förhand för era kloka inlägg o svar
 
L

Låneräven

Gäst
Poäng: 0
hmm ok om man är desperat så funderar man ju kring allt så jag undrar mer om de här klicklån via thorn, någon som har aktuell info?


bankid signering låter bra
autogiro finfint

men i övrigt? avier? kontoutdrag? utbetalningsbekräftelse? kommer det något på den där jädra plastlådan också

man tackar på förhand för era kloka inlägg o svar

Jag är också nyfiken på om någon kan dela med sig av sina erfarenheter med thorn? T ex avier? kontoutdrag?
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
full uc allt över 12 ff är det kört.
 

CJ81

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
10 Mars 2017
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
161
Poäng
357
Frågade Thorns kundtjänst nu om de rapporterar in skulden till uc och fick detta svar:
" Vi tar alltid en kreditupplysning via upplysningscentralen (UC). Thorn Svenska AB är endast kreditgivare. "

Eeehhh???
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp