• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Lättaste lånet på 1000

P

P87

Gäst
Poäng: 0
hej! Har brukar alltid låna av vivus, alltid fått godkänt trots många gamla anmärkningar. Nu har de plötsligt kommit på att spärra mig pga gammalt lån blev sent inbetalt till onea, onea lånade ja av kanske 2012/13 men de har alltså kommit på nu att spärra mig.

Finns de nåt annat lån man kan låna av som är snälla trots anmärkningar??
Runt 1000 lappen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
hej! Har brukar alltid låna av vivus, alltid fått godkänt trots många gamla anmärkningar. Nu har de plötsligt kommit på att spärra mig pga gammalt lån blev sent inbetalt till onea, onea lånade ja av kanske 2012/13 men de har alltså kommit på nu att spärra mig.

Finns de nåt annat lån man kan låna av som är snälla trots anmärkningar??
Runt 1000 lappen.
Det finns många som lånar ut pengar trots betalningsanmärkningar...viaconto,meddelande lån,saveland(loanstep),ferratum,axcept,4 klöver,nätlån...
 

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Nej. helst inte låna... Helst låna från vän eller familjen....

Låna, låna, låna och låna leder dig till bli fast i lyxfällan tyvärr. Sluta med det är bästa tipset.

Om du kan komma ur träsket, så gör ditt bästa.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
hej! Har brukar alltid låna av vivus, alltid fått godkänt trots många gamla anmärkningar. Nu har de plötsligt kommit på att spärra mig pga gammalt lån blev sent inbetalt till onea, onea lånade ja av kanske 2012/13 men de har alltså kommit på nu att spärra mig.

Finns de nåt annat lån man kan låna av som är snälla trots anmärkningar??
Runt 1000 lappen.
Tusenlappen.se kanske?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Någon som nyligen har lånat av tusenlappen? Gick det fort och tog dom verkligen UC på ett lån på 1000 kr?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Står på hemsidan:
Hur tar ni upplysning
Då 70% av alla långivare använder UC så tar vi upplysning därifrån. I vissa fall görs en kontroll hos Kronofogden direkt för att få en aktuell status på ärenden
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
895
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
Tack ville bara dubbelkolla. Verkade ju smidigt annars men tar dom UC blir det ingen ansökan
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
UC för ett lån på 1000 kr...... Antingen vill dom ha människor som fullständigt gett upp, människor som inte förstår hur förödande en upplysning kan vara för kreditbetyget eller så vill dom inte ha några kunder alls.
 

F.d Sms lånaren.

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Juli 2016
Meddelanden
235
Mottagna reaktioner
37
Poäng
137
hej! Har brukar alltid låna av vivus, alltid fått godkänt trots många gamla anmärkningar. Nu har de plötsligt kommit på att spärra mig pga gammalt lån blev sent inbetalt till onea, onea lånade ja av kanske 2012/13 men de har alltså kommit på nu att spärra mig.

Finns de nåt annat lån man kan låna av som är snälla trots anmärkningar??
Runt 1000 lappen.
Tror jämt över lag att dom flesta utlånare har blivit hårdare med att låna ut numera.I takt med att allt fler hamnar hos inkasso så blir det resultatet tyvärr.Prova "Daypay" om du inte lånat allt för många gånger av dessa innan, kanske det kommer att funka,men låna inte om och om av dessa för även om du sköter dina återbetalningar så kan du helt plötsligt bli nekad.Fördelen dock med "Daypay" är att man tar summan som du ska betala tillbaka via ditt autogiro,smidigt och bra,nackdelen är väl att man inte vad jag vet i alla fall godkänner någon avbetalningsplan på evt ej återbetalt lån.Vet inte föresten om dom lånar ut till dom som har betalningsanmärkningar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp