• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Norwegian bank, nekade efter bevillning?

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Kortfattat:

Blec beviljad ett lån igår på norwegian bank. Skrivit under skuldebrevet via BankID osv. Jag ansökte om 330 000k. Men blev beviljad endast 245k som jag antog.

Ca 10ff
70k i blanco
Inga anmärkningar osv.
Har lite krediter som ej syns i UC.

Men har läst att flera personer har blivit nekade efter bevillning? Om man ansöker om en summa, men blir beviljad en längre och man accepterar den, så bör dom väl inte neka en i sista stund?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Jo, men jag har ju läst om folk som också hade skrivit under.. Så man blir lite fundersam
 
H

Hemlig

Gäst
Poäng: 0
Jag fick beviljat och skrev under, fick sms om att det var godkänt och pengar skulle betalas ut. En dag efter det fick jag mail tidigt på morgonen där dem helt plötsligt slagit av ansökan i den manuella kontrollen..
 

jonte111

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
31 Maj 2017
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Och.. Jag blev ju ändå beviljad en mindre summa än den jag sökte. Då BÖR den väl godkännas?
 
H

Hemlig

Gäst
Poäng: 0
Det var från Norwegian ja! Det är omöjligt att kunna svara och säga att du garanterat är beviljad, jag berättade endast om min erfarenhet sen behöver det inte betyda att du råkar ut för samma men du frågade om någon blivit nekad efter signering och det har jag blivit! Bara för att man signerar betyder det inte att det automatiskt är beviljat. Dem gör alltid en manuell kontroll också!
 
H

Hemlig

Gäst
Poäng: 0
6 ff inga lån en kredit på 20 k hos BN och var förbeviljad 260 000 när jag loggade in. Årsinkomst 336 k.
 
H

Hmm

Gäst
Poäng: 0
6 ff inga lån en kredit på 20 k hos BN och var förbeviljad 260 000 när jag loggade in. Årsinkomst 336 k.

Precis som de flesta som fått avslag på olika ställen så har det varit när man varit förbeviljad. Den utgår ofta från en tidigare UC och att man skött sina betalningar. Sen när man ansöker så tar de ny UC och kollar på ens övriga uppgifter igen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp