• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Fråga om Ferratum kreditkonto

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 868
Poäng
4 477
Hej, har haft en limit där på 1000 kr i ca 2 års tid.
Man kan inte ansöka om en höjning utan det de säger är att om/när möjligheten att höja finns så skickar de ett meddelande.

JAg trodde att de skulle erbjuda en höjning nu när inkomsten för 2016 har uppdaterats men nej, så blev det inte.

Ringde idag för att fråga hur det går till och vad det beror på att jag inte får möjligheten att höja krediten (tidigare har jag chattat med kundtjänst och de säger alltid att det beror på tidigare historik, om man betalat i tid).

Så jag trodde att jag var spärrad då jag för flera år sedan fick en avbetalningsplan för ett lån.

Men det visade sig att de bara tittar på senaste inbetalningarna. Jag bad tjejen i telefonen titta hur det såg ut och hon sa att jag varit sen i maj. JAg frågade hur många dagar och hon sa 4 dagar.

Hade ingen aning att de var SÅ petiga. När ff datum inträffar på en fredag eller en helg så har det hänt att jag betalat måndagen därpå men som sagt har skött den här krediten varenda månad men nu vet jag att det är betalning i god tid innan ff datum som gäller så får jag se om det blir ngn höjning.

Hur har det gått för er andra som har Ferratum krediten? Har ni blivit erbjudna höjning? Meddelar de via mejl? Vad har ni för erfarenheter?

JAg blev erbjuden en höjning av Flexlimit efter ca 6 månader men där har jag också varit ngn dag försenad ibland. Men de höjde från 5000 kr till 10 000 kr.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har blivit erbjuden höjning var 6:e månad sedan jag fick krediten hade från början 12.000 har nu 25.000 har aldrig utnyttjat hela krediten utan använder bara om det inträffar någon oväntad utgift som jag inte kan lösa på annat sätt. Jag vet att det tar 2-4 arbetsdagar för Svea att bokföra fakturan hos Ferratum så jag har alltid betalat runt den 22:a i månaden för att vara säker, antar att det är därför jag fått höjning var 6:e månad har också betalat mer varje månad än lägsta belopp så de ser att jag har återbetalningsförmåga.
Jag har fått erbjudande om höjning på hemsidan när jag loggat in inte på annat sätt.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 367
Mottagna reaktioner
6 868
Poäng
4 477
Tack för svar! Ska börja betala i god tid innan så får jag se!
 
L

lakrits

Gäst
Poäng: 0
Hej jag har Ferratum kredit och är lite sen ibland... men har aldrig fått vare sig mail eller brev förut. Idag ringde de!! (betaldatum 28/9 så inte supersen) och det har aldrig hänt förut.

De ringde via nåt företag i Växjö. Någon som vet om de också skickar ut brev nu, jag blev så paff att jag glömde fråga.

Vill absolut inte ha hem ett brev från dem eller svea.
 

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
388
Mottagna reaktioner
142
Poäng
327
Jag har aldrig fått något brev hemskickat av dom alls och då är jag sen med två månader dock har dom nu skickat ett mail om att brev är påväg
 
L

Lakrits

Gäst
Poäng: 0
Hej jag fick precis detta från Ferratum
De enda brev vi skickar ut är varning om uppsägning av lån.
Allt annat sker digitalt.

Men jag betalar ju till SVEA, skickar de ut påminnelse? Någon som vet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp