• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Vivus - när säger dom upp krediten?

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Är det någon som vet hur vivus är eller gör när dom säger upp krediten? Skickar dom till kf direkt?
Dom vägrar svara på mina mail utan säger bara, betala ikapp.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Jag vet inte heller, om man är det minsta sen kommer Vivus med "Vivus inkasso" och kan ringa upp och skriva i brev att krediten hotas med att sägas upp och jag har för mig att det stod att hela den återstående skulden då skickas till inkasso men är inte säker.
Utöver det är Vivus rätt dyrt att ha tror jag, jag ska betala 1400+ i januari, bokföringskostnad per månad 395 kr, ränta 230 kr, aviavgift 45 kronor.
Om två i ett hushåll har Vivus betalar man alltså med två lån på cirka 5000-7000 mellan 1000-1100 eller liknande i bara bokföringsavgift, ränta och aviavgift. Det är något jag planerar att betala av så fort som möjligt.
Jag antar att den höga räntan på smslån förflyttas vidare och fortfarande gäller om det kommer till KF så då är det väl rätt svårt om mycket går dit.
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Jag vet inte heller, om man är det minsta sen kommer Vivus med "Vivus inkasso" och kan ringa upp och skriva i brev att krediten hotas med att sägas upp och jag har för mig att det stod att hela den återstående skulden då skickas till inkasso men är inte säker.
Utöver det är Vivus rätt dyrt att ha tror jag, jag ska betala 1400+ i januari, bokföringskostnad per månad 395 kr, ränta 230 kr, aviavgift 45 kronor.
Om två i ett hushåll har Vivus betalar man alltså med två lån på cirka 5000-7000 mellan 1000-1100 eller liknande i bara bokföringsavgift, ränta och aviavgift. Det är något jag planerar att betala av så fort som möjligt.
Jag antar att den höga räntan på smslån förflyttas vidare och fortfarande gäller om det kommer till KF så då är det väl rätt svårt om mycket går dit.
Dom skriver till mig att skulden sägs upp och kan lämnas till Kronofogden men när jag mailar så svarat dom bara,du har de möjlighet att betala ikapp.
Jag vill veta ju vad som händer om jag i te kan betala. Dom är hala
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Uh oh, ja det känns som att Vivus hotar och väntar och hoppas att man blir så rädd att man betalar till dem framför att betala andra poster.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
inkasso@vivus.se
fre 21 dec. 2018 11:00 (12 dagar sedan)
cleardot.gif

cleardot.gif

till mig
cleardot.gif


Hej,

Du har väl inte glömt att betala enligt tidigare överenskommelse. En bekräftelse kommer att skickas till dig när vi mottagit din betalning.

Vid övriga frågor är du välkommen att ringa in till oss på telefon nr 08-420 400 21.

Med vänlig hälsning
Vivus

 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
H
inkasso@vivus.se
fre 21 dec. 2018 11:00 (12 dagar sedan)
cleardot.gif

cleardot.gif

till mig
cleardot.gif


Hej,

Du har väl inte glömt att betala enligt tidigare överenskommelse. En bekräftelse kommer att skickas till dig när vi mottagit din betalning.

Vid övriga frågor är du välkommen att ringa in till oss på telefon nr 08-420 400 21.

Med vänlig hälsning
Vivus

hade du avbetalningsplan med deras inkasso? Så såg inte mitt ut :eek:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp