• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Med gråten i halsen

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Mår precis så som rubriken!
Har stor ångest inför räkningar som
snart ska betalas det är lån kreditkort mm och då ligger jag efter med viaconto sms pengar flexlimit monetti o frogtail samt kreditkort norweigan, ecster!
Har även större lån marginalen, Forex collector mm!
Hyra el o mobil samt försäkringar är prio ett!
Vet att pengarna inte räcker till att betala allt!
Hur ska jag tänka vad är mini att klara sig en månad på om man lever snålt på två personer ?

Ska försöka betala så mycket som möjligt glömde kortlån o mobil lån samt Säkerfinans!
Hemskt vilken sits man satt sig i eller är det bara att kasta in handduken och släppa skiten!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hur många lån har du och vad är din månadskostnad. Hur mkt har du månadslön ?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hur många lån har du och vad är din månadskostnad. Hur mkt har du månadslön ?
Månadslön är hyfsad brukar ofta jobba lite extra men har strax över 40000kr!
Det som är att min man också har en del lån dock inte som mina skitlån!
Vi brukar ha runt 55-60 000kr ihop varje månad och det brukar fattas 15-20000kr har lånat mycket tidigare men nu är det stopp överallt
Gjort som man inte ska göra lånat till att lösa lån o betala räkningar!
Det ligger ett spelberoende bakom detta för min del varit spelfri nån månad nu bara men en ond cirkel är det!
Ska gå igenom i morgon men tror det fattas runt 15000kr denna månad helt sjukt!
Mitt eget fel att det blivit så här!
Visste att lånen kostade men trodde mitt dumhuvud att jag skulle kunna vinna på spel så löser sig allt!
Men allt har bara blivit värre orkar inte med detta!!
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 667
Mottagna reaktioner
1 695
Poäng
1 177
Kolla på kfm sida hur mycket ni ska behålla vid löneutmätning.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 948
Mottagna reaktioner
6 138
Poäng
3 907
Usch & fy... När ja läser dessa rader, så e de som att ”backa bandet” ett år bakåt... Då satt ja i liknande rävsax...med ångest, oro & mardrömmar som upptog mycket av min tid... Ju närmre ja kom månadsskifte, desto mer ångest... :(
Det är MYCKET ja önskar jag hade gjort ogjort gällande tidigare leverne, men med facit i hand, så ångrar ja inte att ja ”släppte” mina skulder...
Ja kommer få leva med utmätning till dagen ja ”ramlar av pinnen”, men idag lever ja utan ångest, oro & mardrömmar & de e GULD VÄRT !!!
Ja kan inte se hur Du ska tackla problemet på annat sätt än att just ”släppa taget” ?! Du går ju back hela 15tkr/månad... Det är med sorg ja säger detta, men som sagt, ja kan inte se något annat scenario...
För allt i världen, spela INTE mer... Det löser inga av Dina problem...
Betala Dina löpande/fasta kostnader först och främst.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Instämmer med ovan! Lätt att vara efterklok men borde också släppt, särskilt om jag visste vad som väntade. Har fått både fysiska och psykiska men för livet efter 10 års pusslande. Absolut inget är värt det.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Hej Syrran. Har samma problem, eller, ingen inkomst i januari, är mellan csn och jobb. Har 8000 och behöver minst 15000 till.
Jag hoppas kunna betala viktigaste räkningarna och sälja saker, även om det då blir två veckor sent.
Har du inga systemkameror som skräpar, snygga grejer, muminmuggar eller annat? Skidor? Tvättmaskin som inte används... eller bara småsaker som smycken eller något.

Förstår att det känns skit. Jag har också en liten panikkänsla. T.ex. risicum,
Av 1000 kr att betala i januari är 650 kr ränta och 350 kr går till lånet. Helt onödigt. Saker att sälja har man inte för alltid... :(
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Oerhört tuff och ansträngd situation, känner igen detta, har redan börjat planera för vilka räkningar jag inte kommer att betala när lönen kommer... det blir många. Har senaste året legat efter en månad med bolånet och bilförsäkringen men nu vågar jag inte göra detta mer då banken har ringt flera ggr och sagt att bolånet kan komma att sägas upp... 1,5 miljon kr!!

Har du några lån/krediter som du kan släppa till Inkasso och på så sätt få ner månadskostnaden? Kan vara en utväg...
Jag har nu pratat med Tele2 och de har flyttat datum på två räkningar, de brukar alltid hjälpa till. Måste betala Ev+ 8000 kr men en del kommer jag kunna ta ut igen... Styrkekram till dig!
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Instämmer med ovan! Lätt att vara efterklok men borde också släppt, särskilt om jag visste vad som väntade. Har fått både fysiska och psykiska men för livet efter 10 års pusslande. Absolut inget är värt det.

Tiger, tror du att jag borde släppa saker, jag har 300 000 i sms lån och blancolån. Min lön borde räcka precis. Jag är jätteorolig. Började skärpa mig nyss vid årsskiftet så det kanske är värt att ge något år. Är så rädd att jag kommer få sota ordentligt för det här...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Panik här också nu sista månaderna. Inte ens till hyran kommer jag ha råd med eftersom alla slantar tvingas gå till privata skulder.
Det kommer vara ett helvete dessa 2-3 månader som är kvar tills dess att skuldsaldot försvinner...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp