• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Info om andra personers betalningsanmärkning etc

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Snackade med min morsa om en släkting, där det kom till min kännedom att släktingen hamnat hos Kronofogden. Enligt morsan har hennes sambo, som arbetar i kommunalt bostadsbolag, tillgång till en ”katalog” där det finns uppgifter om när privatpersoner har en skuld hos inkasso och när dessa personer sedermera får en betalningsanmärkning efter att ha hamnat hos Kronofogden. Finns det verkligen sådan information att få tag i? Finns det inget sekretssförhållande som styr sånt?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Det låter som svensk handelstidning eller något sånt, hette förut "justitia"

Anmärkningar är inte offentliga.
Utslag är offentliga
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
407
Poäng
557
Snackade med min morsa om en släkting, där det kom till min kännedom att släktingen hamnat hos Kronofogden. Enligt morsan har hennes sambo, som arbetar i kommunalt bostadsbolag, tillgång till en ”katalog” där det finns uppgifter om när privatpersoner har en skuld hos inkasso och när dessa personer sedermera får en betalningsanmärkning efter att ha hamnat hos Kronofogden. Finns det verkligen sådan information att få tag i? Finns det inget sekretssförhållande som styr sånt?
Nej, men är man intresserad av sånt så
är det ju bara ringa till fogden och kolla. Den Katalogen du nämner är intrums egna och den kostar pengar.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
477
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Snackade med min morsa om en släkting, där det kom till min kännedom att släktingen hamnat hos Kronofogden. Enligt morsan har hennes sambo, som arbetar i kommunalt bostadsbolag, tillgång till en ”katalog” där det finns uppgifter om när privatpersoner har en skuld hos inkasso och när dessa personer sedermera får en betalningsanmärkning efter att ha hamnat hos Kronofogden. Finns det verkligen sådan information att få tag i? Finns det inget sekretssförhållande som styr sånt?
Absolut den tidningen är på många arbetsplatser, man är utsatt i alla tänkbara vinklar i detta landet när man får problem ekonomiskt.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Finns även i ratsitkatalogen. Där ser man deklarerad inkomst, underskott samt om det finns betalningsanmärkning.
Så här ser det ut, Ålder, Deklarationsår, Ränta (snittränta för personer med samma förutsättningar, lite osäker på den siffran), BetalningsAnmärkning, Lön, Underskott/Överskott av kapital.
Det som inte syns på denna bild är namn och adress, klippte bort de delarna.
1666815198290.png
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 236
Mottagna reaktioner
13 371
Poäng
8 917
Vad är RK?
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Räntekollen, från statistik av personer med liknande förutsättningar eller nåt sånt tror jag de förklarar det. Bäst är 3,56% och 6,95% är sämst. De med betalningsanmärkning eller låg inkomst står det "Ej Med" på.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp