• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inga lån, snälla hjälp. Chanslös och tröstlös

Kotten

Aktiv medlem
Poäng: 156
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
58
Poäng
156
Hej alla där ute. Jag behöver tips, råd, hjälp eller egentligen vad som helst som kan få mig att se något ljus. Jag har fått återbetalningskrav från studier och blev klar med utbildningen förra året. Jag har 60% i UC pga ingen deklarerad inkomst, i april får jag första deklarerade för heltid på länge. Jag har 1 på Bisnode och Medel på Creditsafe och blir inte beviljas någonstans. Har lån sedan tidigare innan jag började plugga som sänker alla mina betyg.

Finns det någon där ute som har en idé om vart jag kan vända mig?
Uppskattar precis allt!
/Kotten
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Varför har du fått återbetalningskrav? Bestrida? Jobbar du nu? Inkomst? Totala skulden?
 

Kotten

Aktiv medlem
Poäng: 156
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
58
Poäng
156
Går ej att bestrida. Felaktiga utbetalningar sedan förra året. Jobbar 100%, tillsvidare. 40 000kr..
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Du har nog inte 60% i risk för att du inte har en deklarerad inkomst utan jag tror att du har gjort alldeles för många kreditupplysningar. Både UC och Bisnode/Creditsafe. Om du jobbar nu och har en inkomst men ingen deklarerad så kan man få lån förutsatt att man styrker sin lön, så att det är den deklarerade inkomsten som är anledningen till att du inte blir beviljad lån ser jag som osannolikt.
Du måste vänta ut dina kreditupplysningar så att ditt kreditbetyg blir bättre.
 

Kotten

Aktiv medlem
Poäng: 156
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
58
Poäng
156
Okej. Det är med andra ord inte så stor chans att jag löser den här till inbetalning sista november..
 

Kotten

Aktiv medlem
Poäng: 156
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
58
Poäng
156
Jag har tyvärr ingen, sambo med betalningsanmärkning. Majoriteten av vänner pluggar, inga syskon och en levande förälder som inte har den möjligheten.. Nära gråten nu
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Hur mycket måste du betala?
Är din deklarerad inkomst 0kr? Eller vad är den?
Hur länge har du jobbat?
 

Kotten

Aktiv medlem
Poäng: 156
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
58
Poäng
156
Jag har en deklarerad inkomst på ca 60k från extrajobb. Jag måste betala ca 20.000. Jag har jobbat heltid sedan november 2021
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Jag har en deklarerad inkomst på ca 60k från extrajobb. Jag måste betala ca 20.000. Jag har jobbat heltid sedan november 2021
Ditt enda chans är att ansöka om någon snabblån. Det är inte bra då de har höga räntor men om det kan rädda dig så är det kanske värt att prova och lösa dom med bättre lån när din deklarerad inkomst uppdateras.
Några som snabblån som är enkla att få: Ferratum, Lumify, Credifi, Sms pengar, Loanstep, Slantar, Viaconto. Har du provat några av dem?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp