Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ingen avbetalningsplan Intrum

Diskussion i 'Inkasso' startad av Kharin, 9 augusti 2018.

1. Kharin

Kharin Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    51
    En skuld jag inte haft möjlighet att betala har hamnat hos Intrum Inkasso. Jag ansökte om en avbetalningsplan och har väntat länge på svar från dom. Fick svar idag att de inte godkänner någon avbetalningsplan. Någon här som varit med om liknande och vad det kan bero på? Kan man överklaga detta på något sätt? Jag har fått ynka 5 dagar på mig att betala in hela skulden. Har aldrig varit med om något liknande. Alla inkasso bolag jag haft med att göra har alltid godkänt avbetalningsplaner.

2. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    791
    Trofépoäng:
    687
    Det beror på om de agerar ombud eller inte. Som ombud är det inte Intrum som bestämmer utan den ursprungliga långivaren. Jag har varit med om det vid flertal tillfällen. Nu är det flera år sedan, men vad jag minns från då var att Förskottslön inte beviljade avbetalning. Detta gäller alla inkassobolag.

3. Kharin

Kharin Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    51
    Ok, tack för svar. Känns inte särskilt mänskligt att neka människor avbetalningsplaner. Måste ringa dit imorgon, jag måste åtminstone få längre tid på mig än 5 dagar. Det är Collector som ligger bakom skulden.

4. F.d Sms lånaren.

F.d Sms lånaren. V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    137
    Dom har kanske blivit hårdare med avbetalningsreglerna numera.Tycker dom där inkassobolagen är lite som ett spel på lotteri.

Kharin gillar detta.
  5. LetsDoThis

LetsDoThis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Hur stor är skulden?
    Visa bolag brukar vara svåra, men om man erbjuder ett par månaders betalning i ett nafs ganska dom nappar.

Kharin gillar detta.
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Inkassobolagen har ju inte en skyldighet att erbjuda avbetalningsplaner mig veterligen.

Lize gillar detta.
  7. LetsDoThis

LetsDoThis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    26
    Nope, jag nekades av Intrum för att sedan lyckas för ett par år sedan när jag erbjöd mig att betala 25% av skulden direkt.
    Går ju att fråga, men man tycker dom borde erbjudit det redan nu i isåfall.

Kharin gillar detta.
  8. Kharin

Kharin Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    51
    Det stod under mitt ärende hur mycket skuld jag hade och att jag kunde ansöka om en avbetalningsplan på upp till 12 månader, jag ansökte om 4 månader. Sen så försökte jag med Collector först att få skjuta upp skulden men det gick inte och det var han som jag pratade med där som sa att Inkasso kan erbjuda en avbetalningsplan. Tycker man kan hjälpa människor i den utsträckning man kan så färre hamnar i lånekarusell och något ännu värre som Kronofogdemyndigheten. Nu har jag frågat en god vän om lite hjälp med det som fattas och det var inga problem lyckligtvis, han har ingen skyldighet att hjälpa mig men oj så mycket lättare det blir att leva när människor hjälper varann.Tusen tack till alla ni som svarade.

Last edited: 10 augusti 2018
    Sofia42 gillar detta.
  9. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 336
    Trofépoäng:
    1 027
    Det går inte heller att överklaga, det är ju inte en myndighet som fattat beslut.
    Collector har gett intrum instruktioner om vad som gäller och det är vad som ska följas.

Lize gillar detta.
  10. Kharin

Kharin Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Trofépoäng:
    51
    Nej det går inte att överklaga, det var inte riktigt så jag menade. Använde fel ordval. Menade mer om det går att få dom att ändra sig. Vet inte vad Collector gett för instruktioner för de har ändrat sig. Skrev ju ett meddelande igår till dom och de hörde av sig för en stund sen och de gick med på mitt förslag. Så lättad att det löste sig.
    .

Dela sidan