Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

inkasso skickar in för utmätning

Diskussion i 'Inkasso' startad av Johan-1977, 16 augusti 2018.

1. Johan-1977

Johan-1977 Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    Jag har löneutmätning nu, i våras när jag var långtidssjukskriven så sparade jag ihop en summa och betalade in till Intrum på en större skuld där som inte för tillfället låg för utmätning. När jag hade betalat så skickade dom direkt in till kfm. Vad är syftet med det? Om man tidigare trots att den skulden finns hos krm inte hade den på utmätning. Om dom tyckte att dom fick för lite pengar av min löneutmätning så lär dom ju inte få mera nu?

2. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Vatt med om precis samma. Betalade en gammal skuld och betalade 240kr för lite. Pang sa det så var den skickad till kfm med avgifter :-(

3. Johan-1977

Johan-1977 Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    MAn skulle ha tagit ett annat bolag med faciet i handen

4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Man blir helt matt när man läser hur det går till... Hur dessa så kallade seriösa inkasso bolagen gör allt för att sätta folk ännu djupare i skiten. För att dom ska kunna inkassera ännu större belopp även på skitsummor.
    Helt vansiinigt absurt är det !!! :(

Fina och Lize gillar detta.
  5. Peter4567

Peter4567 Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Trofépoäng:
    126
    Saknar ord hur idiotiskt beteende det var av dem. Gillar väl att utöva makt har jag märkt. Hade ett inkassobolag som försökte leka katt o råtta med mig i över ett år angående 2 skulder som inte var riktiga. De ljög om fordringsägare bla. Till slut skicka de till KFM som skrev av dem direkt efter jag skicka in bevisning

Fina och Mjau 74 gillar detta.
  6. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 881
    Trofépoäng:
    967
    Intrum är fan riktigt jävla dumma i huvudet.
    Hatar dom och dom tar hutlösa kostnader,räntor och dylikt med.
    Man borde egentligen hålla sig borta ifrån alla företag som samarbetar med dessa as.

Fina gillar detta.
  7. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 175
    Trofépoäng:
    817
    Sen ska vi inte glömma att dom arbetar på uppdrag av en kund och det är oftast kunden som dikterar villkoren för hur inkasso bolagen ska hantera fodringarna, etc...men ibland har även inkasso bolagen fritt "spelrum"...
    Vi använder Colligent för att inkassera sena hyresfordringar, men vi gör det på ett alldeles ypperligt sätt och jag tillsammans med Colligent tittar gemensamt på varje fordring och hittar bra och faktiskt "snälla" lösningar nästan alltid, men det genererar likväl minst ett inkasso belopp till hyresgästen som är sen med hyran...
    Sen är det ju lite skillnad när man arbetar med kommersiella hyresgäster som ibland har årshyror på allt mellan 250tkr till 3-4 miljoner... Ibland får man hantera dom varsamt...så dom inte blir sura och flyttar :)

Last edited: 16 augusti 2018
    Fina gillar detta.
  8. Skogsmulle

Skogsmulle V.I.P

Mottagna gillanden:
    131
    Trofépoäng:
    307
    Jag är lite dum:) men förstår inte riktigt vad du gjorde? Du var sjukskriven och lyckades spara ihop en större summa som du betalade in på en skuld hos intrum? Då skickade de in den till utmätning? Förstod jag rätt? :)

Dela sidan