• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkasso som gått till tingsrätten

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Rensat alla cach filar allt och testat olika, webbläsare i min platta så jo gjort allt och skrivit mejl dit och det svarar som inte på pga GPRG lagen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Jag tycker det säger sig själv att det inte är en lösning att betala till ett helt annat bolag, du kunde ju lika gärna betala till ditt elbolag och tyckt att Intrum var dålig som inte kunde lösa det.

Intrum är inte jättesvår att nå per telefon..
Jag håller med dig om det, men tänkte att försöka duger iaf, bättre att göra så mycket man kan än inget, är dom inte att komma i kontakt med så är det ju inte lätt
 

Philip A Karlsson

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
10 Februari 2021
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
13
Poäng
62
Jag tycker det säger sig själv att det inte är en lösning att betala till ett helt annat bolag, du kunde ju lika gärna betala till ditt elbolag och tyckt att Intrum var dålig som inte kunde lösa det.

Intrum är inte jättesvår att nå per telefon..
Jo Intrum är jätte svåra att må på telefon om man inte har någon telefon
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Sorry men känns lite som en del undanflykter. Förstår att det är jobbigt men klart att det går att få tag på dem om man vill. Har du ingen mobil nu så är det inte jätte svårt att låna någons tex. Ta du tag i detta på riktigt så löser du det snabbt :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
"kommer inte fram på telefon eller mejl " var intressant i inledningen. Man fick känslan av att du ringt frenetiskt. Inte att du inte ens ringt
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 901
Mottagna reaktioner
1 043
Poäng
867
"kommer inte fram på telefon eller mejl " var intressant i inledningen. Man fick känslan av att du ringt frenetiskt. Inte att du inte ens ringt
Alltid lika jävla trevlig i dina svar. Ge killen lite andrum. Sen tycker jag personligen det är sinnessjukt att Intrum har 199 olika avdelningar. Innan du nu rättar mig och säger exakt hur många dom har fattar du min poäng. Det är rätt sanslöst efterblivet av dom för han är inte den enda som hamnat mitt emellan dessa jävla avdelningar. Jag har själv råkat ut för det och det kan helt ärligt inte vara så svårt att vidarebefordra betalningen till rätt avdelning. Jag förutsätter att dom har samma system. Så att han likagärna kunde betalat till ett elbolag köper jag inte överhuvudtaget. Sen att jag personligen har haft bra erfarenhet av handläggarna där är en helt annan femma. Deras system är fortfarande det sämsta. De flesta företag ser en vinning i att länka samman avdelningar. Intrum gör precis tvärt om.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Fast jag tycker på nått sätt att de säger sig självt att man inte kan betala till ett annat intrum bolag ÄVEN fast de är "samma"..
Har dom olika Bankgiro/plusgiro så är det ju ganska självklart att räkningen inte kommer rätt.
Är man verkligen engagerad och vill betala så anser jag att det inte kan vara så svårt och få kontakt. :axelryck:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Alltid lika jävla trevlig i dina svar. Ge killen lite andrum. Sen tycker jag personligen det är sinnessjukt att Intrum har 199 olika avdelningar. Innan du nu rättar mig och säger exakt hur många dom har fattar du min poäng. Det är rätt sanslöst efterblivet av dom för han är inte den enda som hamnat mitt emellan dessa jävla avdelningar. Jag har själv råkat ut för det och det kan helt ärligt inte vara så svårt att vidarebefordra betalningen till rätt avdelning. Jag förutsätter att dom har samma system. Så att han likagärna kunde betalat till ett elbolag köper jag inte överhuvudtaget. Sen att jag personligen har haft bra erfarenhet av handläggarna där är en helt annan femma. Deras system är fortfarande det sämsta. De flesta företag ser en vinning i att länka samman avdelningar. Intrum gör precis tvärt om.

Det är inte frågan om olika avdelningar, det är helt olika bolag. Det ska vad jag förstod när jag pratat med dom tidigare i år snart slås ihop eller i alla fall vara möjligt för dom att se varandras ärenden. Som det har varit/är kan ena intrumbolaget överhuvudtaget inte se att det finns ärenden hos det andra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp