• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Inkassokrav snart vid mållinjen.

RealOne

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Oktober 2021
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej

Sitter lite i klistret & vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

Har ett gäng smålån vi Bisnode/creditsafe.
Har två större vardera runt 100k ena synlig på UC.

Har senaste halvåret kämpat igenom månaderna genom att jobba en massa övertid(12 dagarspass) även tagit ut semesterdag i pengar men inför Maj månads lön.

Har skrivit mina samtliga lån/krediter på annan tråd kan kopiera hit dem om så önskas.

Nu har sambon äntligen börjat få A-kassa efter att hon blev av med jobbet i februari men den första kom förra månaden den 14e & då låg hon efter med en del räkningar . All min övertid gick förra månaden på att betala av de viktigaste & allvarligaste fakturor hon hade. Betalade då hon fick pengarna en av mina fakturor sent som vi missat för Volvokortet, resten av pengarna gick åt för att hon skulle komma ikapp sina betalningar. Fick sedan en påminnelse med två månaders belopp på mitt volvokort. Stod olika i appen dvs själva beloppet vi betalade in sent var inte registrerat. Bad henne då betala mellanskillnaden i hopp om att de skulle bli rätt i slutändan. Det gjorde hon inte utan hon hade förhoppningar om att de skulle skicka en faktura med rätta beloppet så fort de märkt att vi betalde redan ena fast än sent. Låt mig tillägga att vi betalde dubbelt än lägsta tillåtna belopp för att de skulle se bra ut i & med att vi va sena.

nu har jag fått inkasso från Intrum, har 8 dagar på mig att betala en summa på 14.000 innan det kommer synas på UC samt skickas vidare till KF.

har i snart ett halvår försökt hålla mig borta från att ta nya krediter, även om jag ibland dumt nog fått för mig att söka utan UC. Har väntat ut så mycket jag kan för att inte använda UC. i slutet av Juni har jag enbart en förfrågan. Detta efter att jag idiotiskt nog haft 24ff. För 6 månader sedan.

Målet var att äntligen få söka ett samlingslån i slutet av juni & sen stänga av mig från alla möjliga skitlån. Nu verkar jag ha kört fast & har ingen aning vad jag ska göra.

Har även utannonserat saker för försäljning i form av speldator/spelkonsol. Värde sammanlagt 13-16k i andrahandsvärde.

Har tyvärr inte mycket annat i högt värde, ska även lägga ut vissa klädplagg till försäljning så fort jag är hemma vid midnatt efter jobbet men är så orolig att jag inte kommer kunna samla ihop mängden pengar jag behöver.

Stora frågan nu är hur ska jag göra?
Behöver verkligen inte påverka mitt UC då jag är så nära att kanske äntligen reda ut denna röra jag suttit så länge.

Vill helst inte ta nya lån, om så vill jag helst inte använda UC & vill inte heller att det kan påverka mina möjligheter på annat sätt.

är öppen för ideér mer än någonsin nu.

Ber om ursäkt för rörigt inlägg men har hela dagen gått runt med en klump i magen sedan jag såg brevet på Kivra. Ångestfylld & med en rejäl mask på jobbet där jag beter mig som allting är bra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Har du pratat med intrum om en plan för de 14K ? Berätta om sin plan att lösa allt detta för dom så kan du säkert få en bra deal.
vad menar du sen syns på UC ? Volvokortet har väl synts sen du fick det.
 

RealOne

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Oktober 2021
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Har du pratat med intrum om en plan för de 14K ? Berätta om sin plan att lösa allt detta för dom så kan du säkert få en bra deal.
vad menar du sen syns på UC ? Volvokortet har väl synts sen du fick det.
Syftar på att det står som övertrasserat eller eventuellt en anmärkning som skulle vara det absolut värsta. Vad som än kan påverka mitt betyg & kreditvärdighet enligt UC.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677
Om du och din sambo inte har rocker kan ni ju få ihop 1000 kr kr den vägen pm om ni vill ha länk pengarna har ni inom en vecka på era konton om ni gör rätt (Måste sätta in 100 kr var och handla 3 saker resten kan ni ta ut)
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Syftar på att det står som övertrasserat eller eventuellt en anmärkning som skulle vara det absolut värsta. Vad som än kan påverka mitt betyg & kreditvärdighet enligt UC.
Ne tänkte på att du sa volvokort skulden hamlat hos intrum på 14K
En betalplan tar bort allt det du skriver. Så kontakta dom om en betalplan. Så slipper du dålig uc och KF. Själva krediten från volvokortet finns väl ändå hos uc reggad.
 

RealOne

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Oktober 2021
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ne tänkte på att du sa volvokort skulden hamlat hos intrum på 14K
En betalplan tar bort allt det du skriver. Så kontakta dom om en betalplan. Så slipper du dålig uc och KF. Själva krediten från volvokortet finns väl ändå hos uc reggad.
Ringer imorgon bitti, har aldrig haft en summa på inkasso förut som jag inte kunnat betala så har aldrig behövt gå den vägen. Får hoppas dem är medgörliga & att det inte påverkar UC-Score samt värdigheten..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 854
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Be om en betalplan? Det kan du nog göra på "mina sidor" också
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
887
Mottagna reaktioner
366
Poäng
497
Ne tänkte på att du sa volvokort skulden hamlat hos intrum på 14K
En betalplan tar bort allt det du skriver. Så kontakta dom om en betalplan. Så slipper du dålig uc och KF. Själva krediten från volvokortet finns väl ändå hos uc reggad.

läser lite luddigt. Så hänger inte med riktigt är kortet övertrasserat så dyker det upp ändå hos UC. Men det är en knappt märkbar det
Be om en betalplan? Det kan du nog göra på "mina sidor" också

De är fruktansvärt sega genom (mina sidor)
Så garanterat bättre och ringa.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Precis, ring om betalplan! och när det väl hamnat på inkasso finns det väl inte kvar på UC, eller??
Denna inkasso tror jag inte kommer att ligga i vägen för ett samlingslån så länge den inte syns på UC. Hur såg det ut på UC när du var sen med betalningen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp