• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inkomst

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Hej jag undrar vad jag ska görs om min inkomst kommer att höjas 2 månader ena månaden med 5000 och andra månaden med ca6000kr, en infaller på juni betalningsfri om det spelar någon roll, jag har nyligen beviljad skuldsanering
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 667
Mottagna reaktioner
946
Poäng
787
Hej jag undrar vad jag ska görs om min inkomst kommer att höjas 2 månader ena månaden med 5000 och andra månaden med ca6000kr, en infaller på juni betalningsfri om det spelar någon roll, jag har nyligen beviljad skuldsanering
Är det tillfälliga ökningar det där? Det är ju om man stadigvarande får ett ökat betalutrymme på flera tusen man behöver ompröva. Enstaka månader med extra inkomst ska du inte behöva ompröva. Det har heller ingen betydelse för om det är betfri månad el inte.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
267
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Är det tillfälliga ökningar det där? Det är ju om man stadigvarande får ett ökat betalutrymme på flera tusen man behöver ompröva. Enstaka månader med extra inkomst ska du inte behöva ompröva. Det har heller ingen betydelse för om det är betfri månad el inte.
Okej tack, undrar också om någon vet hur dom kolla inkomst nu efter beslut, kollar kfm upp den nått mer eller är de endast inkassobolagen som gör?
Och då med kreditupplysning eller kolla dom skatteverket?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 667
Mottagna reaktioner
946
Poäng
787
Okej tack, undrar också om någon vet hur dom kolla inkomst nu efter beslut, kollar kfm upp den nått mer eller är de endast inkassobolagen som gör?
Och då med kreditupplysning eller kolla dom skatteverket?
KFM gör ingenting under din skuldsanering så länge du sköter dej. Borgenärer kan begära ut kreditupplysningar för att se om man börjat tjäna mer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp