• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Inkomstuppgifter bolån

Spinxo

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
1 Augusti 2019
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
När jag är inne på bankernas hemsidor och går igenom en kalkyl på hur mycket man kan få i bolån genom att skriva in våra inkomster före skatt och vilka inkomst uppgifter vad vi har, jag och min man.

Jag har en fast anställning på 25000kr före skatt och en bisyssla som varierar från månad till månad men sammanlagt månadsvis blir till både lönerna tillsammans före skatt runt 38tusen kronor och det är bevis genom inkomst deklarationen jag ser månadsvis, frågan tyder då

När man skriver inkomst uppgifter innan skatt på bankens hemsida för bolån ska jag ta då både lönerna eller bara ena?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Sbab får man inte ta med sidoinkomst på alls
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
När jag är inne på bankernas hemsidor och går igenom en kalkyl på hur mycket man kan få i bolån genom att skriva in våra inkomster före skatt och vilka inkomst uppgifter vad vi har, jag och min man.

Jag har en fast anställning på 25000kr före skatt och en bisyssla som varierar från månad till månad men sammanlagt månadsvis blir till både lönerna tillsammans före skatt runt 38tusen kronor och det är bevis genom inkomst deklarationen jag ser månadsvis, frågan tyder då

När man skriver inkomst uppgifter innan skatt på bankens hemsida för bolån ska jag ta då både lönerna eller bara ena?
Man brukar väl få upp rutor för varje sökande där man fyller i var och ens fasta inkomst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp