• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering och skattejämkning

Malex

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Augusti 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej allihopa!

Har precis fått inledande skuldsanering och jag har skattejämkning. Är det bara att avsluta skattejämkningen nu på en gång?

Tack för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 779
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Hej allihopa!

Har precis fått inledande skuldsanering och jag har skattejämkning. Är det bara att avsluta skattejämkningen nu på en gång?

Tack för svar!
Ja det hade jag gjort ! Jag gjorde det ! Fick restskatt på 4k som jag räknat med ! Men hade jag kört vidare så hade vi pratat om minst 20k att betala ! Så bäst att avsluta !
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 768
Mottagna reaktioner
1 547
Poäng
1 117
Grattis! Hade försökt timea avslutningen på +-0 eller någon tusenlapp minus som max. Räkna hur mycket du betalat i underskott/ränta fram till att du fick inledande.
Har du betalt mycket ränta så kanske du kan ha jämkning någon månad till om du nu släppt allt. Försöka spara ihop några tusen extra den vägen. Om du vill ha en bra sommar så avsluta jämkningen när du kommer tillbaka från ev semester i juli/augusti?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp