• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Jess

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
29 Oktober 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Hej skulle behöva hjälp med en snabb fråga, har fått inledande i en skuldsanering väntar nu på svar, hoppas så innerligt att det ska gå bra.
nu till min fråga, jag har i ansökan sagt ja får ut 9500kr efter skatt på min föräldra penning men nu tog mina dagar slut så har bara på lägsta nivå kvar, och då blir beloppet 4050kr ungefär efter skatt måste ringa och ändra det beloppet så fort de öppnar imorgon vid 8.00. Det är väl ingen fara att ändra det nu? Måste ju vara ärlig med att säga att beloppet kmr ändras? Borde inte spela någon roll så länge jag betalar in till dem varje månad som man gör i en skuldsanering bara.
Hoppas min fråga inte var luddig på ngt vis.
Så tacksam för hjälp!
Mvh Jessica
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Emraa123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Mars 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej skulle behöva hjälp med en snabb fråga, har fått inledande i en skuldsanering väntar nu på svar, hoppas så innerligt att det ska gå bra.
nu till min fråga, jag har i ansökan sagt ja får ut 9500kr efter skatt på min föräldra penning men nu tog mina dagar slut så har bara på lägsta nivå kvar, och då blir beloppet 4050kr ungefär efter skatt måste ringa och ändra det beloppet så fort de öppnar imorgon vid 8.00. Det är väl ingen fara att ändra det nu? Måste ju vara ärlig med att säga att beloppet kmr ändras? Borde inte spela någon roll så länge jag betalar in till dem varje månad som man gör i en skuldsanering bara.
Hoppas min fråga inte var luddig på ngt vis.
Så tacksam för hjälp!
Mvh Jessica
Hej. Väntar på beslut först och ompröva skuldsanerring
Hej skulle behöva hjälp med en snabb fråga, har fått inledande i en skuldsanering väntar nu på svar, hoppas så innerligt att det ska gå bra.
nu till min fråga, jag har i ansökan sagt ja får ut 9500kr efter skatt på min föräldra penning men nu tog mina dagar slut så har bara på lägsta nivå kvar, och då blir beloppet 4050kr ungefär efter skatt måste ringa och ändra det beloppet så fort de öppnar imorgon vid 8.00. Det är väl ingen fara att ändra det nu? Måste ju vara ärlig med att säga att beloppet kmr ändras? Borde inte spela någon roll så länge jag betalar in till dem varje månad som man gör i en skuldsanering bara.
Hoppas min fråga inte var luddig på ngt vis.
Så tacksam för hjälp!
Mvh Jessica
Du kommer inte betala något alls om du får 9500kr i månad väntar på beslut.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 516
Mottagna reaktioner
6 117
Poäng
4 147
Har du fått betalplan som kommer med inledande ?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Hej skulle behöva hjälp med en snabb fråga, har fått inledande i en skuldsanering väntar nu på svar, hoppas så innerligt att det ska gå bra.
nu till min fråga, jag har i ansökan sagt ja får ut 9500kr efter skatt på min föräldra penning men nu tog mina dagar slut så har bara på lägsta nivå kvar, och då blir beloppet 4050kr ungefär efter skatt måste ringa och ändra det beloppet så fort de öppnar imorgon vid 8.00. Det är väl ingen fara att ändra det nu? Måste ju vara ärlig med att säga att beloppet kmr ändras? Borde inte spela någon roll så länge jag betalar in till dem varje månad som man gör i en skuldsanering bara.
Hoppas min fråga inte var luddig på ngt vis.
Så tacksam för hjälp!
Mvh Jessica
Du fick ju en summa att betala varje månad (förutom juni och december), hur stor är den summan utifrån 9500/ månad?
Jag tycker definitivt att du kan ringa imorgon. Ingen större idé att vänta på beslut eftersom din nya inkomst gäller redan från nu.
 

Jess

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
29 Oktober 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Du fick ju en summa att betala varje månad (förutom juni och december), hur stor är den summan utifrån 9500/ månad?
Jag tycker definitivt att du kan ringa imorgon. Ingen större idé att vänta på beslut eftersom din nya inkomst gäller redan från nu.
2770kr att betala. Men nu får ja bara ut 4060kr i månaden ist för 9500kr månad somna sagt. Då måste de ju bli mindre jag skall betala in varje månad? Men jag var rädd att de skulle ta bort inledande och att jag inte får skuldsanering om ja ändrar inkomsten nu ? Men det ska väl inte spela ngn roll? Allt annat är ju samma. Jag fick inledande pga jag hade så stora skulder. Så att ens inkomst ändras påverkar väl inte att de kan ta bort inledande?
 

Jess

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
29 Oktober 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Har du fått betalplan som kommer med inledande ?
2770kr att betala. Men nu får ja bara ut 4060kr i månaden ist för 9500kr månad somna sagt. Då måste de ju bli mindre jag skall betala in varje månad? Men jag var rädd att de skulle ta bort inledande och att jag inte får skuldsanering om ja ändrar inkomsten nu ? Men det ska väl inte spela ngn roll? Allt annat är ju samma. Jag fick inledande pga jag hade så stora skulder. Så att ens inkomst ändras påverkar väl inte att de kan ta bort inledande?
 

Jess

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
29 Oktober 2020
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Nej har två barn o en sambo med rätt hyfsat hög inkomst.. därav det.
Och det är inte beslutat. Fick inledande idag alltså. Så då borde jag väl kunna ringa kmf imorgon o säga att min inkomst är lägre än den var när ja gjorde Ansökan för ngr månader sen? Måste ju det oavsett. Men min nojjiga hjärna var rädd att de ska ta tillbaka skuldsanering inledandet men så går det ju inte till?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp